Nissan X-Trail e acea masina pe care o vezi des prin trafic, dar nu-ti atrage neaparat din prima ochii. In multe cazuri acesta poate fi un lucru extrem de bun, daca e sa ne gandim la lucruri negative, insa odata descoperita aceasta masina iti va oferi suficiente motive pentru a o observa de fiecare data cand trece pe langa tine.

Dupa experienta cu Nissan Navara mi-am dorit foarte mult sa vad si cum se prezinta compania japoneza la capitolul SUV. Marturisesc din prima ca am ravnit dupa Nissan Patrol de cand eram micut si il vedeam pe un vecin cum isi parca masina in garaj, iar noul model arata exact asa... Parca facut dupa dorinta inimii mele de masinist. X-trail a fost insa urmatoarea intalnire a mea cu un campion Nissan, asa ca de-abia astept sa il descoperiti impreuna cu mine. Este un autovehicul care promite mult!

Sa pornim!

Test-drive cu Nissan X-Trail. Primele impresii

Exteriorul masinii nu iti transmite mare lucru, la o prima privire. Desi masina are un design placut, fluent care ii ascunde parca marimea intr-o silueta ce vrea sa fie model pentru podium, parca nu iti trezeste sentimente amestecate de extaz si nebunie atunci cand o vezi. E adevarat, acest lucru depinde mult si de culoarea aleasa. Pe un rosu inchis sau rubiniu, clar se schimba mult din ce am spus eu anterior. Chiar si asa, fata creioneaza un alter ego pentru masina asta: tanarul vanjos care vrea sa nu piarda prea mult timp in drumul sau spre succes, in timp ce spatele lui X-Trail parca le spune celor care il privesc ca e cazul sa stea cuminti si sa-si vada de treaba lor pentru ca, nu-i asa, totul e sub control, iar SUV-ul Nissan poate sa faca fata cu brio la aproape orice situatie singur.

Nissan X-Trail 9AM.ro

Totusi, situatia capata cu totul alte nuante atunci cand urci la interior.

Eu, unul, am fost surprins instant de cat de bine am stat in scaunul soferului din prima, fara a mai fi nevoit sa fac alte ajustari. Chiar daca nu erau scaune din piele perforata sau mai stiu eu ce alt lux, au fost atat de bine gandite si realizate de cei de la Nissan care au proiectat si construit X-Trail, incat nu voiai mai mult. Bine, nimanui nu i-ar strica scaune ventilate vara, dar la urma urmei noi mai putem inca sa parcam la umbra. Norocosi cu adevarat sunt cei care au parcare subterana sau acoperita. Pe ei nu-i intereseaza decat sa aiba iarna scaune incalzite, ceea ce X-Trail are si care functioneaza impecabil.

Test-drive cu Nissan X-trail. Sa mai zabovim un pic la interior

Daca e un lucru care imi place foarte mult la japonezii responsabili de constructia lui X-Trail este modalitatea prin care au ales sa realizeze bordul. Cu facilitate vei gasi tot timpul informatiile care te intereseaza, fara sa te pierzi in meniuri stufoase. Pur si simplu folosesti comenzile de pe volan si masina iti va afisa exact ceea ce iti doresti sa vezi. Am inceput sa ma obisnuiesc cu HUD si parca i-am simtit un pic lipsa in momentele in care ma bucuram de stabilitatea masinii pe serpentinele de pe traseul ales. Daca n-ai avut niciodata HUD s-ar putea sa nu te intereseze, dar cred ca e optiune utila pentru cei care nu vor sa stea cu ochii pe bord, ci vor sa se bucure de ceea ce are de oferit drumul.

Volanul mi-a oferit insa mai multe reactii ciudate si nu m-am putut decide daca imi place sau nu, asa ca va spun exact ce cred: este placut la atingere si poti foarte usor sa-ti gasesti orice pozitie prefarata doresti, insa parca e un pic prea subtire. Eu conduc cu volanul ridicat la maximum, insa in X-Trail n-am simtit nevoia sa il duc la nivelul maxim de inaltime, deci se va putea adapta cu usurinta oricine urca la bordul acestei masini.

Pe volan mai gasim si comenzile pentru a schimba piesa sau pentru a da mai incet sunetul, sa raspunzi la un apel sau sa inchei unul, insa cel mai important lucru de departe este legat de pilotul automat si limitatorul de viteza care pe autostrada iti vor fi cei mai buni aliati. Cui ii place sa mearga cu viteza constanta si in linie dreapta pentru mai mult de 10 minute? Nu cred ca sunt prea multi fani, asa ca te vei bucura linistit de pilotul automat, mai ales ca pastreaza distanta fata de masina din fata singura pe baza radarului. Butoanele sunt bine asezate, usor de accesat odata ce le retii pozitionarea si nu vei avea nicio problema in a te descurca cu brio de fiecare data cand vei fi desemnat responsabil pentru a-ti duce pasagerii in siguranta la destinatie.

Pe modelul testat am avut si sistem Start&Stop care functioneaza in asa fel incat tu sa nu fii deranjat deloc. Fata de multe masini care au acest sistem, Nissan X-Trail stie exact cand sa opreasca motorul pentru un maximum de eficienta, insa il vei auzi. Nu stiu daca e un avantaj sau dezavantaj ca motorul diesel este destul de usor de auzit. Cred ca aici depinde de gusturile fiecaruia. La urma urmei, vorbim de un motor caruia ii place doar motorina...

Cutia de viteze manuala (fata de care am fost reticent initial) s-a dovedit a fi foarte usor de manipulat, iar cursele sunt scurte si nu vei avea niciodata grija ca gresesti treapta in care vrei sa muti. Pe langa asta este placut la atingere si nu raman urmele pe el, un lucru care mi-a placut foarte mult. Un alt lucru usor de observat este zona mare pe care o ocupa schimbatorul, la fel ca pe Nissan Navara. Sper ca acest lucru sa se schimbe pe urmatorul model, iar zona sa devina mai ergonomica. Si, o noua surpriza! Hill Descent Control pe cutie manuala care iarna iti va face drumurile mult mai usor de parcurs pe vreme naprasnica. Un mare plus pentru acest autovehicul!

In stanga sus, alaturi de schimbator gasim si frana electromecanica. O prefer oricand in pofida celei clasice, asa ca thumbs up pentru Nissan X-Trail la acest capitol.

Modelul testat avea si un port USB la indemana sub consola centrala de unde iti poti incarca telefonul sau il poti folosi pentru muzica si o priza auto clasica.

Aerul conditionat a fost placut si schimba foarte usor de la rece la cald, iar faptul ca avem butoane fizice pe acest model cu siguranta ne fac viata mai usoara. Le prefer oricand fata de cele digitale.

Ce nu m-a incantat foarte tare a fost afisajul din infotainment. As fi vrut sa fie un pic mai luminos si sa aiba o claritate mai buna pentru ca suntem totusi in 2017 si avem disponibile macar tehnologii care sa redea la o calitate 720p, desi te poti descurca onorabil si cu ceea ce gasesti pe modelul testat de mine. Navigatia este suficient de buna si te va ajuta sa ajungi acolo unde vrei, fara prea multe batai de cap.

Citeste si:

Camera pentru marsarier vede bine si, in mod surprinzator, avem si posibilitatea de a vizualiza masina la 360 de grade datorita multiplelor camere amplasate pe Nissan X-Trail.

O chestie minora care nu mi-a placut a fost faptul ca poti observa un pic din scheletul masinii, atunci cand privesti inspre zona unde se gasesc pedalele, dar cat de des te poti uita in zona aia, nu? Tot timpul vei fi concentrat sa te bucuri de drum si de glumele spuse de familie pentru ca X-Trail va mentine pe toata lumea confortabila si relaxata.

Stiti ca am si eu 2 obsesii mari si late: vizibilitate permanenta si lumini clare care sa-mi asigure vizibilitate. N-am nimic de comentat la niciun capitol. Totul a fost in parametri normali.

Sunetul este insa cu totul alta discutie. Nu m-a impresionat, dar nici rau nu a fost. Sunt sigur ca se poate mult, mult mai bine la acest capitol. Daca mergeti la test-drive, atunci intrebati daca exista o echipare superioara in materie de sunet. Cateodata se nimereste sa fii singur pe drum, asa ca radioul, CD-ul sau stick-ul tau cu muzica iti vor fi singurii parteneri.

Sa nu uitam si faptul ca pe acest model am avut disponibil acoperia panoramic, care are o chestiuta foarte utila programata: se deschide suficient cat sa nu faca zgomot la viteze mari si-ti asigura suficient influx de aer de afara. Nu m-a dat pe spate ca japonezii de la Nissan s-au gandit la asta, dar am zambit larg cand am observat.

Test-drive cu Nissan X-Trail. La drum lung, pe autostrada, pe munte, la tara si prin orase

Da, mi-a placut mult. Masina practic iti devine un aliat si vei avea parte de drumuri linistite si confortabile pentru ca suspensiile sunt silentioase si lucreaza excelent atat in oras, cat si la viteze mari. Aici ajuta si directia usoara care se pliaza imediat dupa tine si se adapteaza usor indiferent de cum ai conduce sau pe ce teren te-ai afla pentru ca pe noul X-Trail avem si 4x4. Acest sistem este o mandrie pentru Nissan, intrucat este adaptabil automat la conditiile de drum, asa ca poti accesa si zone care par mai dificile. Deci, Nissan X-Trail nu este doar o masina pentru a-ti duce copiii la scoala.

Traseul ales de mine a fost ales in asa fel incat sa pot ajunge aproape in orice situatie cu aceasta masina. Daca in Bucuresti m-am descurcat onorabil cu parcarea si cu strecuratul pe benzile mai rapide din trafic, situatia devine mult mai fericita atunci cand iesi din oras.

Cu un consum total de 6,4% dupa mai bine de 1000 de km, prin toate conditiile posibile, pot spune fara nicio retinere ca Nissan X-Trail e cu adevarat o masina facuta cu simt de raspundere si pe care te vei putea baza.

Si in care este suficient spatiu pentru toata lumea... Chiar pentru toata lumea!

Test-drive cu Nissan X-trail. Concluzii sau "ramanem prieteni"

Ce mi-a placut:
  • Stabilitate la drum si, mai ales, in curbe stranse la viteze moderate sau chiar si mai mari
  • Confort pentru 5 pasageri fara probleme, ba chiar 6 cu tot cu cele 2 scaune din portbagaj
  • Suspensiile foarte bune, lucreaza in liniste
  • Pozitie foarte buna la volan, vizibilitate excelenta din toate unghiurile, ajuta mult si camera 360
  • Cutia manuala a fost precisa si buna
  • Sistemul start&stop stie exact cand trebuie sa intre si nu deranjeaza deloc. Opreste cand scoti din viteza si porneste imediat ce apesi ambreiajul
  • Acoperisul panoramic care se deschide automat sufficient si la fix cat sa nu scoata zgomot prea mult de la rulat la viteze mari
  • Directie usoara si precisa, fara niciun fel de intarziere a feedbackului
  • Materialul scaunelor
  • Martorii bine pozitionati din bord
  • Informatii precise din ecranul dintre ceasuri
  • Spatiul bine gandit in consola centrala pentru depozitare si, bonus, mentine rece paharele din fata sau calde
  • Garda la sol foarte buna
  • Hill descent control pe cutie manuala
  • Sistemul 4x4-I care vine standard pe Xtrail si care a stiut exact cand si cum sa distribuie puterea in puntile fata/spate
Finalmente, pot sa va recomand fara nicio indoiala sa mergeti sa cereti unitatea auto pentru un test-drive. S-ar putea sa va placa mult Nissan X-Trail si m-as bucura sa-mi spuneti daca am avut sau nu dreptate in privinta masinii.

Inainte de a va ura toate cele bune, vreau sa va mai arat ceva. Imi doresc foarte mult ca acest lucru sa devina realitate, insa nu stiu daca se va intampla.

Conceptul X-Trail 4Dogs chiar ar face din aceasta masina un familist care va deveni o alegere excelenta pentru orice familie mai mare.

Toate fotografiile pot fi gasite AICI!

Pe data viitoare!