Toate vehiculele grupului Volkswagen (VW), indiferent daca sunt alimentate cu benzina sau motorina, trebuie testate pentru consumul de carburant si emisiile de dioxid de carbon si oxid de nitrogen, a declarat miercuri ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, transmite MarketWatch.

"Totul va fi verificat", a afirmat Dobrindt la Berlin. Problema trebuie eliminata fara sa fie o povara pentru clienti, a spus ministrul, care a cerut Volkswagen sa infiinteze un centru pentru clienti, in vederea rezolvarii neregulilor.

Dobrindt anticipeaza ca nivelul subestimat al emisiilor de dioxid de carbon va duce la taxe mai mari suportate de proprietarii vehiculelor, el cerand din acest motiv VW sa suporte costurile suplimentare.

Ministrul a facut remarcile la o zi dupa ce grupul a recunoscut ca a subestimat nivelul emisiilor de dioxid de carbon la circa 800.000 de automobile. O parte dintre aceste vehicule sunt prevazute cu motoare pe benzina, a precizat VW.

Analistii considera ca extinderea scandalului poate afecta consumatorii care pana acum nu au luat in serios manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel, ceea ce poate avea impact real asupra vanzarilor.

Producatorul auto german a anuntat ca emisiile de dioxid de carbon generate de 800.000 de automobile ale grupului au fost subestimate si a suplimentat cu 2 miliarde de euro costurile estimate ale scandalului.

Volkswagen a dezvaluit in septembrie ca 11 milioane de automobile din intreaga lume au instalate softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor in timpul testelor, scrie MEDIAFAX.

Scandalul declansat pe 18 septembrie nu a avut un impact semnificativ asupra vanzarilor grupului, chiar daca Volkswagen a fost singurul producator auto german care a raportat un declin al inmatricularilor auto in Germania, in octombrie.

Agentia americana pentru Protectia Mediului a anuntat luni extinderea investigatiei in cazul grupului auto Volkswagen, acuzat ca a folosit dispozitive de manipulare a emisiilor si la motoare diesel mai puternice, ale unor modele SUV Audi si Porsche. Suspiciunile se refera la motoare diesel cu capacitatea de peste 2.000 de centrimetri cubi instalate pe circa 10.000 de vehicule Porsche, Audi si alte marci ale grupului VW vandute in Statele Unite incepand cu anul 2014. Este vorba de modelul Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, si Q5 2016.

Citeste si:
Denivelări de asfalt la Podul de la Brăila la doar o lună de la...
Denivelări de asfalt la Podul...

Volkswagen a respins noile acuzatii ale autoritatilor americane. In trimestrul al treilea, VW a alocat 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costului rechemarii in service a 11 milioane de vehicule la nivel mondial, pentru eliminarea softurilor ilegale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.