Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unitati, in conditiile in care, in luna decembrie, vanzarile marcii romanesti au avansat cu 4,8% fata de aceeasi luna din 2013, pe o piata in urcare cu 2,9% in 2014.

Cota de piata a Dacia a crescut la 1,6% anul trecut, de la 1,5% in 2013, potrivit biroului de inmatriculari auto german. La nivelul lunii decembrie, Dacia a vandut 3.786 de autoturisme, ceea ce i-a conferit o cota de piata de 1,6%.

Piata auto germana a inregistrat o crestere de 2,9% anul trecut, la 3,03 milioane de unitati, iar in luna decembrie numarul de autoturisme comercializate in Germania a crescut cu 6,7% comparativ cu luna similara din 2013, la 229.700 de unitati. Jeep a consemnat cea mai mare crestere a inmatricularilor dintre marcile prezente pe piata auto germana, de 48,8%, vanzand 10.268 unitati in 2014. Land Rover, cu o urcare de 18,1%, la 14.679 de unitati, si Mazda, cu un avans de 16,7%, la 52.491 de unitati, completeaza podiumul celor mai bune cresteri de anul trecut in Germania, scrie MEDIAFAX.

La polul opus se afla marca Chevrolet, cu o scadere a vanzarilor de 77,4%, la 5.516 autoturisme, urmata de Lancia, cu o coborare de 21,4%, la 1.262 masini, si Lexus, cu un declin de 19,7%, la 1.328 masini. Vanzarile marcii Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au avansat cu 6,5%, la 105.322 de unitati in 2014.

Livrarile liderului pietei auto germane, Volkswagen, au urcat cu 2,2% anul trecut fata de 2013, la 656.494 de masini, cel mai mare producator auto european avand o cota de piata de 21,6% in Germania.

Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta. In Franta, inmatricularile de autoturisme Dacia noi au crescut cu 12,9% in 2014, la 105.896 unitati, conferind marcii o cota de piata de 4,88%. In luna decembrie, vanzarile de masini Dacia noi au scazut cu 18,8%, la 8.386 unitati, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In Marea Britanie, vanzarile Dacia au urcat anul trecut cu 39,1% in comparatie cu 2013, la 23.860 unitati, iar cota de piata a marcii romanesti a crescut la 0,96% in 2014, de la 0,76% in 2013.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.