GM, care se lupta pentru a reveni pe profitabilitate in Europa, vrea sa acopere segmentul de entry-level dominat de brandul Dacia, care a speculat cererea puternica a europenilor loviti de austeritate pentru a deveni producatorul cu cea mai rapida crestere de pe continent, noteaza FT.
"Dacia este o mare realizare. GM nu este nicidecum Dacia, dar acest intreg segment low-cost si entry level este foarte interesant. Ei trebuie admirati. Este cert ca ne uitam la acest segment", a spus Karl-Thomas Neumann, director executiv Opel, divizia europeana a GM, transmite MEDIAFAX.
Compania americana intentioneaza sa utilizeze noua linie low-cost pentru a recupera terenul pierdut dupa decizia costisitoare de anul trecut de a retrage marca Chevrolet din Europa.
"Am avut Chevrolet, care arata ca o masina ieftina, dar nu a fost. Credem ca este fezabil pentru Opel sa vina cu un produs entry-level, mai ales acum, cand Chevrolet a fost retras de pe aceasta piata", a continuat Neumann intr-un interviu acordat Financial Times.
Publicatia noteaza ca Dacia, detinuta de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al producatorului francez. Ca si in cazul altor producatori low-cost, abordarea "fara-fite" a rezonat cu sentimentele clientilor afectati de rata inalta a somajului, cresterea economica inceata si reducerile cheltuielilor publice.
Potrivit FT, vanzarile modelelor hatchback de 6.000 de lire si a SUV-urilor de 9.500 de lire, care ofera putine optiuni si dotari minimale pentru a mentine costul redus, au crescut in ultimii doi ani cu 61%, in ciuda faptului ca piata europeana a scazut. GM se gandeste sa lanseze un SUV de dimensiuni mici si un model mai mic decat Opel Astra intr-o plaja de pret similara celei practicate de Dacia, a mai spus Neumann.
Rivalii directi ai Opel, cum ar fi Fiat, PSA Peugeot Citroën si Ford, au suferit cu totii in ultimii sase ani in Europa, clientii orientandu-se catre variante mai ieftine, cum este Dacia sau brandurile sud-coreene Hyundai si Kia sau catre modele mai mici si mai ieftine de la producatorii premium, Mercedes-Benz, BMW si Audi.
OFICIAL: Nasser Al-Attiyah va fi pilot Dacia în Raliul Dakar din 2025
FT mai noteaza ca in 2008, brandurile comercializate de GM detineau 10,4% din piata europeana, in timp ce Dacia, Hyundai si Kia cumulau 4,9%. In prezent, cei trei producatori low-cost cumuleaza 9,1% din piata, iar GM a coborat la 7,9%.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Ce relație au, de fapt, Andreea Esca și Andreea Berecleanu? Mulți cred că...
Sursa: kudika.ro
-
Surse Digi24: Cîrstoiu se retrage de la Primăria Capitalei
Sursa: wall-street.ro