Gestioneaza-ti cu atentie resursele financiare

Cel mai important lucru pe care ar trebui sa-l faci din postura de antreprenor debutant, daca nu vrei sa-ti mai fie teama, ar fi sa-ti gestionezi cu atentie resursele financiare de care dispui. Banii pe care ii ai pusi deoparte sunt ca sa te ajute sa traiesti si sa-ti sustii afacerea pana incepe sa produca suficient. Prin urmare, nu-ti cheltui economiile decat daca este necesar. De asemenea, cand esti nevoit sa cumperi anumite lucruri pentru businessul tau, cauta mereu cea mai buna varianta din punct de vedere al costurilor.

Daca, de exemplu, ai nevoie de o masina pentru afacerea ta, nu-ti achizitiona una, indiferent daca este vorba despre un autoturism nou sau second-hand, ci apeleaza la o companie de leasing operational, precum Arval Romania. Cauta detalii despre o oferta de leasing operational pe arval.ro si, cu siguranta, vei gasi cea mai buna varianta pentru tine. Daca nu stii, un contract de leasing operational iti permite sa folosesti o masina noua in interes de serviciu, fara sa fie nevoie sa o cumperi. Ca sa beneficiezi de o masina noua care te ajute in aventura ta antreprenoriala vei fi nevoit sa platesti o rata lunara pentru inchirierea autovehicului de la compania de leasing operaational.

Fa exercitii de respiratie

Exercitiile de respiratie reprezinta un truc foarte simplu la care poti sa apelezi oricand simti ca exista riscul sa-ti pierzi calmul pe parcursul unei zilei. Le poti face chiar daca te afli pe strada sau in fata laptopului. Cum? Foarte simplu! Inspira si expira succesiv, de 10-15 ori, dupa care fa o pauza de 20-30 de secunde, iar apoi reia totul procesul. Doua sau trei serii de exercitii de respiratie ar trebui sa fie suficiente ca sa-ti pastrezi calmul si sa incepi sa vezi lucrurile intr-o alta perspectiva, mai pozitiva.

Renunta la „daca”

Un antreprenor ar fi bine sa aiba oricand o varianta de rezerva, ca sa poata sa fie pregatit cu adevarat pentru situatiile neprevazute. Prin urmare, ar fi indicat sa analizezi cat mai multe scenarii posibile, ca sa nu fi luat prin surprindere de vreo actiune a angajatilor, a clientilor ori a partenerilor de afaceri. Totusi, cand iti creionezi scenariile respective bazeaza-te pe ceva concret si nu pe intrebari care incep astfel: „Dar daca...?”. Altfel, o sa patesti ca in povestea cu drobul de sare si o sa-ti faci griji degeaba.