Economia romaneasca se indreapta catre o criza acuta pe piata fortei de munca, din cauza unei scaderi semnificative a numarului salariatilor si a gradului de profesionalizare, arata un studiu KeysFin citat de Mediafax. Este o realitate ingrijoratoare, care pune la grea incercare departamentele de resurse umane si care determina companiile sa gaseasca strategii viabile de retentie a angajatilor. Iata cateva dintre strategiile care nu afecteaza prea mult bugetul:

1. Plusare in zona beneficiilor

Cresterile salariale presupun cheltuieli suplimentare mari, mai ales daca ele se fac in masa, in vreme ce unele beneficii nu sunt nici pe departe la fel de costisitoare. Daca analizam costurile pentru acordarea unor astfel de tichete de masa vom descoperi ca ele cresc puterea de cumparare a angajatilor cu peste 45%, fara sa afecteze drastic bugetul.

Daca s-ar face o marire salariala care sa echivaleze puterea de cumparare oferita de tichetele de masa, cheltuielile companiei ar fi mai mari cu 30%. Este un beneficiu care ofera un avantaj de ambele parti. De altfel, tichetele de masa sunt un beneficiu care se regaseste cel mai des in ofertele companiilor din tara noastra.

2. Perfectionare continua si sanse de dezvoltare

Generatia milenialilor, cea care petrece in medie 2 ani la un loc de munca, este mult mai pretentioasa fata de cea de dinaintea sa atunci cand vine vorba despre locul de munca. Un lucru extrem de important pentru acesti tineri este dezvoltarea profesionala, arata un studiu Gallup. Asadar, pentru a convinge tinerii sa ramana in companie, cursurile si trainingurile, indiferent daca sunt pentru dezvoltarea profesionala sau personala, sunt extrem de utile.

Pentru mileniali nu mai e multumitor sa aiba un job „caldut”, ci vor unul care sa le ofere sansa sa invete prin proiecte interesante, cursuri si oportunitati de avansare in cariera.

3. Flexibilitatea programului, usor de implementat si extrem de importanta pentru angajati

O schimbare care nu presupune nicio cheltuiala si care a devenit tot mai importanta pentru angajati este programul flexibil. Angajatii prefera sa-si faca singuri programul sau chiar sa lucreze de acasa in anumite situatii. Desi conceptia generala este ca persoanele care lucreaza de acasa nu sunt la fel de eficiente, exista mai multe motive pentru care companiile ar trebui sa ia in considerare lucratul remote, mai ales in unele dintre domeniile in care nu e nevoie ca angajatul sa ia contact direct cu restul echipei sau cu clientii.

Comunicarea in prezent se poate face cu usurinta din aproape orice colt al lumii prin aplicatii precum Skype, astfel incat prezenta la birou nu are de ce sa fie obligatorie. Managerii care nu sunt insa convinsi ca aceasta strategie va functiona pot incerca sa ofere posibilitatea lucrului de acasa intr-o singura zi din saptamana si sa observe ulterior cum au evoluat rezultatele.

Unele industrii de la noi deja au mari dificultati in a gasi angajati, astfel incat va deveni imperativ pentru companii sa-si pastreze resursa umana si sa o perfectioneze. De altfel, chiar si in contextul unei piete favorabile angajatorului, este nevoie de strategii pentru retentia angajatilor, deoarece schimbarile de personal vin mereu la pachet cu sincope in procesul de lucru.