Franciza presupune cumpararea drepturilor de a vinde anumite produse sau servicii de la o companie care le detine. De aceea, este mult mai usor sa dezvolti un proiect care deja exista si se bucura de succes in alte locuri, decat sa pornesti o afacere de la zero, pe cont propriu.

Care sunt avantajele unei francize

Iata cateva dintre avantajele unei francize, prezentate de platforma Business Queensland:
  • Francizorul, adica proprietarul afacerii, te va sustine cu tot ce este necesar pentru dezvoltarea afacerii si iti va oferi si indrumare, la nevoie. Astfel, ai deja un plan de business si directii de marketing si promovare, de care trebuie doar sa tii cont si pe care sa le adaptezi la piata locala
  • Franciza are mai multe sanse de reusita comparativ cu un start-up
  • Costul pentru cumpararea unei francize este mai mic decat pentru deschiderea unei noi afaceri, de la zero
  • Afacerea francizata are deja o imagine, un brand, o reputatie de care poti beneficia pentru a dezvolta franciza ta

Trucuri pentru a dezvolta o franciza de succes

Desigur, doar pentru ca ai cumparat o franciza nu ai automat si garantia succesului. De aceea, trebuie sa tii cont de cateva sfaturi inainte sa iei o decizie in acest sens. Publicatia Small Business Trends prezinta cateva trucuri care pot fi de mare ajutor daca te gandesti sa cumperi o franciza.

1. Alege cu atentie domeniul de activitate si compania de la care cumperi franciza

In primul rand, trebuie sa faci o ampla documentare inainte. Alegerea domeniului de activitate si apoi a companiei de la care sa cumperi franciza sunt aspecte esentiale. Daca nu te-ai hotarat spre ce domeniu sa te indrepti, ar fi bine sa faci un studiu de piata, sa vezi ce anume se cauta in orasul tau.

Exista, evident, cateva domenii de activitate care sunt foarte cautate in aproape toata tara. De exemplu, o franciza pentru salon de infrumusetare poate fi o reteta de succes, deoarece romancele investesc foarte multi bani in aspectul lor. Un studiu recent demonstreaza ca peste 60% dintre romani apeleaza cel putin o data pe luna la serviciile unui salon de infrumusetare. Prin urmare, exista cerere destul de mare, iar oferta salonului se poate adapta, in functie de tipul de client pe care il doresti.



2. Gaseste locatia potrivita pentru afacerea ta

Locul in care vei deschide franciza este de asemenea foarte important. Sa luam din nou exemplul unui salon de infrumusetare: daca vrei sa deschizi unul de lux, trebuie sa alegi o zona centrala, spatiul sa fie frumos amenajat si conform cu normele de igiena si sa existe inclusiv locuri de parcare in apropiere, astfel incat clientii sa fie cat mai multumiti cand vin la tine.

In schimb, daca vrei sa ai un salon cu preturi accesibile, pentru clienti cu venituri mai modeste, ar fi bine sa alegi o zona unde se ajunge usor cu mijloacele de transport in comun.

3. Clientul este cel mai important

Ai mare grija la oamenii pe care ii angajezi! Degeaba urmezi un plan de business care are succes si stii cum sa iti promovezi franciza, daca angajatii tai nu se poarta frumos cu clientii.

Serviciile sunt cheia succesului, iar daca angajatii tai nu se descurca prea bine la capitolul client service, ar fi bine sa le oferi un curs de pregatire in acest sens. Calitatea serviciilor pe care le oferi va fi evaluata si in functie de cat de amabila este receptionera si cat de frumos stie sa poarte o conversatie cosmeticiana. Mai ales daca ai in vedere segmentul de lux al clientelei, nu poti neglija aceste detalii.

Prin urmare, indiferent ce domeniu de activitate vei alege, trebuie sa tii cont de aceste sfaturi. Iar daca inca nu te-ai hotarat ce ti se potriveste mai bine, nu uita ca franciza inseamna o reteta de succes care a fost deja testata de altii. Cu un salon de infrumusetare nu poti da gres, pentru ca este cerere foarte mare, iar proiectul poate merge bine chiar si cu o investitie mai mica.

Sursa foto: pixabay.com