Secolul XXI este caracterizat printre altele de angajati care schimba joburile intr-un ritm de-a dreptul alarmant. Orice noua zi poate modifica radical mediul de afaceri, iar clientii fideli sunt un vis greu de realizat. In aceste conditii, care este elementul ce poate garanta succesul unei afaceri pe termen lung? Loialitatea angajatilor performanti. Numai cu ajutorul acestora poti pastra un echilibru in procese si iti poti asigura un profit stabil.

Sa obtii loialitatea angajatilor tai, mai ales a celor mai performanti dintre ei, nu este insa un obiectiv usor de atins. Insa statisticile arata ca strategia care functioneaza cel mai bine este asigurarea transparentei proceselor la locul de munca. Transparenta organizationala este un ingredient must-have mai ales pentru angajatii tineri, care considera ca informatiile trebuie sa circule intr-o companie, astfel incat procesele de munca sa fie usurate pentru toate persoanele implicate. Elon Musk, CEO-ul companiei Tesla, este unul dintre antreprenorii care a inteles cel mai bine acest lucru. Astfel, nu e de mirare ca firma din Silicon Valley este unul dintre cei mai importanti jucatori din domeniu.

Insa, angajatii tineri nu sunt singurii care viseaza sa lucreze pentru o companie cu o viziune distincta, care pune pret pe comunicare si transparenta si care incurajeaza o cultura organizationala deschisa. Astfel, angajatii vor sti in orice moment care sunt asteptarile companiei in legatura cu ei.

Daca o astfel de strategie este greu de inteles, gandeste-te la urmatoarele: daca tu astepti de la clientii tai sa iti ofere un feedback constructiv, care sa te ajute sa imbunatatesti procesele de munca si produsele, aceeasi pretentie o au si agajatii tai de la tine. Ajuta-i in primul rand sa evolueze si iti vor fi recunoscatori. In plus, numai in acest fel poti incuraja persoanele care lucreaza pentru tine sa fie deschise si sa aiba incredere in compania pe care o conduci.

Iata care sunt cele 4 strategii eficiente pentru a cladi o afacere transparenta:

1. Incurajeaza-i pe liderii companiei sa foloseasca activ retelele de socializare

73% dintre persoanele cu functii de conducere sunt de acord ca CEO-ul companiei pentru care lucreaza sa fie activ pe retele de socializare, arata un studiu facut recent de firma de PR Weber Shandwick. Este o strategie buna prin care brand-ul poate sa ajunga simplu si eficient la clienti, fara ca mesajul sa fie distorsionat de presa.

Citeste si:
Beneficiile serviciilor de internet fix pentru afaceri
Beneficiile serviciilor de...

Este, de altfel, strategia pe care a aplicat-o cu succes si Iustin Paraschiv, CEO-ul companiei Carmistin, si unul dintre cei mai faimosi si performanti oameni de afaceri din Romania. Iustin Paraschiv a pus bazele primei sale companii in studentie, de-a lungul timpului afacerile sale ajungand sa valoreze sute de milioane de euro.

2. Angajeaza persoane care sa puna pret pe comunicare si transparenta organizationala

Succesul afacerii tale depinde direct de persoanele care lucreaza pentru tine. Incearca sa introduci in procesele de recrutare strategii prin care sa-i atragi pe cei mai buni comunicatori, cei care vor pune pret pe transparenta si te vor ajuta sa cladesti o cultura organizationala sanatoasa, bazata pe incredere reciproca. Incearca inclusiv sa-i cauti pe Google si vezi daca apar pe internet referinte despre ei, afla daca au blog, daca sunt activi pe retele de socializare si ce posteza acestia.

3. Incurajeaza comunicarea deschisa si directa in cadrul proceselor interne

Citeste si:
Strategii pentru o afacere mai prietenoasă cu mediul: ghidul pentru...
Strategii pentru o afacere...

Una dintre cele mai evidente si mai simple strategii pe care o folosesc organizatiile de succes este incurajarea comunicarii directe la locul de munca. „Comunicarea orala este inca eficienta“, atrage atentia, cu ironie, Percolate, o companie de marketing care militeaza pentru transparenta la locul de munca. Sedintele saptamanale de aici includ procese prin care fiecare angajat Percolate este incurajat sa-si evalueze performanta la munca in ultima saptamana si sa-si seteze obiective pentru urmatoarele cinci zile. Aceste analize ii incurajeaza pe angajati sa colaboreze pentru a rezolva task-uri si ofera informatii valoroase despre cum fiecare persoana isi poate imbunatati calitatea muncii pe care o depune.

Tot cei de la Percolate au ales sa foloseasca un „limbaj mai uman“ (mai aproape de limbajul comun, pe care il auzim pe strada) in mailurile pe care le trimit clientilor. Apoi, CEO-ul Noah Brier a gandit si un sistem prin care angajatii sunt incurajati sa puna orice intrebare, oferindu-le instrumente care sa faciliteze acest proces: „Ne dorim ca fiecare angajat sa inteleaga valorile pe baza carora operam“.

4. Elimina ierarhizarea organizationala complicata si vorbeste deschis despre situatia financiara a companiei

Citeste si:
VIDEO Ciolacu, cu banii la vedere! „Asta înseamnă transparență”
VIDEO Ciolacu, cu banii la...

Compania care le-a oferit pasionatilor de gaming unele dintre cele mai populare jocuri video - includem aici Dota sau Counter-Strike - se mandreste ca nu are sef din 1996. Este vorba despre Valve. Iar compania braziliana Grupo Semco isi lasa angajatii sa-si stabileasca propriile salarii, dar si programul de munca. In plus, rolul de CEO este asumat, pe rand, la fiecare sase luni, de unul dintre cei sase directori executivi ai conglomeratului. In afara de acestia, toti angajatii ocupa aceeasi functie, cea de asociat. Atunci cand acest sistem a fost implementat de compania din Brazilia, profitul a crescut dramatic, iar costurile de productie s-au prabusit. Balantele fiscale ale companiei sunt la dispozitia oricarui angajat, conducerea oferind si cursuri gratuite de economie care sa faciliteze intelegerea acestora.

Sunteti de acord cu aceste recomandari? Cat de mult pret pune pe transparenta organizationala compania pentru care lucrati voi?

Citeste si:
7 metode simple si eficiente de a economisi bani
7 metode simple si eficiente...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.