Un antreprenor se gandeste mereu la noi cai prin care ar putea sa isi eficientizeze afacerea si sa obtina profituri mai mari. Solutii exista, insa nu toate sunt la indemana sau nu se potrivesc oricarui tip de business.

Ti-ai lansat afacerea, ai adus-o pe linia de plutire si ai intrat intr-o rutina sanatoasa, in care fiecare stie ce are de facut, iar treaba merge de la sine. Urmatorul pas este sa gasesti cai prin care sa eficientizezi la maximum eforturile pe care tu si echipa ta le depuneti. Mediul de afaceri este intr-o continua schimbare, iar businessurile care nu tin pasul cu ritmul in care se dezvolta competitorii si cu evolutia pietei au de pierdut. Exista insa si variante prin care sa obtii un profit mai mare, care sa iti permita sa te extinzi si sa te duca pe primul loc in domeniul in care lucrezi:

Nu face investitii inutile

Din dorinta de a-si extinde sau mobiliza afacerea, multi antreprenori aleg sa faca investitii pe termen lung, cu ajutorul creditelor sau al imprumuturilor. Aceste riscuri devin inutile deoarece exista solutii alternative. De exemplu, businessurile care isi cumpara o flota de masini nu iau in calcul faptul ca, pana cand le vor achita, valoarea automobilelor va scadea, va aparea uzura si, in plus, vor mai exista cheltuieli suplimentare si cu intocmirea actelor, cu reparatii sau cu inlocuirea masinilor care se strica in timp. De aceea, tot mai multi antreprenori aleg un serviciu leasing auto fara avans, prin care inlatura orice risc financiar si isi asigura mobilitatea de care au nevoie pentru afacerea lor. Dupa cum vezi, aceasta solutie te scapa de birocratie si iti permite sa iti dedici timpul dezvoltarii afacerii, fara sa iti mai faci griji in legatura cu gestionarea parcului de masini.

Creste preturile si scade costurile in mod inteligent

Aceasta este calea cea mai simpla pentru a creste rapid profiturile si a taia din cheltuielile neperformante, insa multe businessuri fac greseala de a mari preturile atat de mult incat sa isi scada vanzarile dramatic. Cresterea optima a preturilor este de maximum 3%, la fel si scaderea costurilor directe de productie sau distributie. Negocierile cu furnizorii de materiale sau cu distribuitorii iti pot aduce o oferta mai buna, asa ca nu ezita sa ceri preturi mai bune pentru afacerea ta. Taierea cheltuielilor neperformante este tactica abordata de companiile care au pierderi mari si implica evaluarea departamentelor, a angajatilor si a utilajelor care performeaza sub asteptari.

Investeste in promovare pe canalele unde se afla consumatorii tai

„Daca as mai avea un singur dolar, l-as investi in promovare”, spunea Bill Gates. Celebrul antreprenor intelegea astfel cat de important este ca in vremuri grele pentru companie sa nu tai costurile promovarii businessului. Insa mai exista un aspect de luat in calcul. Multe companii isi stabilesc un buget de advertising, pe care il distribuie astfel incat sa ajunga pe cat mai multe canale: in mediul online, in presa scrisa, la TV, radio sau panouri outdoor si campanii. Inainte de a face aceste lucruri, este esential sa stii care sunt canalele unde se afla publicul caruia i te adresezi. De exemplu, o afacere care se ocupa cu vanzarea unor produse destinate publicului tanar ar trebui sa mizeze pe o prezenta activa in mediul online, in timp ce businessurile cu clienti mai in varsta au cele mai mari sanse sa isi atinga publicul prin intermediul reclamelor la TV.

Citeste si:
Cum să treci peste frig fără ilic. Soluții care îți țin casa caldă...
Cum să treci peste frig fără...

Intra in parteneriate cu unele dintre companiile care ofera servicii complementare

Un alt mod rapid prin care poti castiga mai multi clienti este sa intri intr-un parteneriat cu o firma care ofera servicii sau produse complementare celor pe care le oferi tu. Aceasta strategie iti poate asigura un flux continuu de clienti noi, pe care sa ii transformi ulterior in clienti fideli. Un parteneriat presupune un ajutor reciproc intre doua companii sau o companie si un ONG, care au scopuri comune, si care pot capata mai multa putere atunci cand se unesc. Ia exemplul companiilor constructoare de automobile, care fac parteneriate cu firme de software care sa le livreze solutiile de software pentru sistemul de entertainment al automobilelor sau pentru sistemele de condus autonom. Parteneriatele pot merge si in aceasta directie, de unire a eforturilor pentru a crea un produs de calitate superioara, dar si in sensul in care o companie te poate recomanda pentru un anumit serviciu sau produs si viceversa.

Citeste si:
„Se caută angajați, ofer recompensă”. Lucrătorii unei fabrici din...
„Se caută angajați, ofer...

Aceste strategii de crestere a profiturilor trebuie cumulate cu un model profitabil de business, in care compania ta si-a stabilit deja rolul de jucator pe piata pe care ai intrat, dar si in cazul in care ai inregistrat pierderi mai mari decat estimarile initiale. Indiferent de solutiile pe care le alegi, trebuie, in primul rand, sa studiezi cat de eficiente sunt acestea in domeniul in care activezi si ce sanse ai sa dai marea lovitura cu ajutorul lor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.