Cand vine vorba despre performantele de sfarsit de luna ale unei echipe, o multime de manageri pun rezultate slabe pe seama angajatilor, care, din diverse motive, nu au reusit sa-si atinga obiectivele trasate. In realitate, insa, de deciziile liderului si de abordarea sa asupra provocarilor depinde performanta intregii echipe. Iata, asadar, cateva moduri in care un manager poate sa sporeasca performantele echipei sale:

1. Un plan elaborat legat de traseul profesional al fiecarui membru al echipei – de ajutor pentru angajat, dar si pentru angajator

Un aspect ce cantareste enorm pentru motivarea si loializarea angajatilor este dezvoltarea profesionala. Un angajat care simte ca s-a plafonat nu mai da randament, nu mai are rezultate bune si probabil va parasi compania in scurt timp. Un plan legat de traseul profesional si de dezvoltarea fiecarui membru al echipei poate ajuta in mare masura atat angajatul, cat si angajatorul, pentru ca membrii echipei vor fi mai bine pregatiti, vor fi la curent cu ultimele tendinte din domeniul lor de activitate si vor ramane motivati.

Cu ajutorul unui astfel de software de training management poate fi realizat un plan clar de traininguri pentru fiecare angajat sau departament. Este, practic, un spatiu in care se regasesc toate informatiile cu privire la sistemul de invatare si dezvoltare a salariatilor din cadrul companiei si un element de un real ajutor pentru dezvoltarea angajatilor si pentru cresterea performantelor lor.

2. Timp pentru analiza rezultatelor si pentru documentare


Foarte multi manageri pun pe primul loc volumul in locul calitatii, solicitand la maximum fiecare angajat si aglomerand toate zilele. Un angajat are nevoie de timp in care sa-si analizeze propriile rezultate, sa poate sa observe unde a gresit si unde a procedat corect, dar si timp pentru documentare. Extrem de mult timp dintr-o zi se pierde din cauza unor proceduri haotice, care ar putea fi organizate in cateva ore, dar pe care angajatii pur si simplu nu le au.

Mark Lenthall, business coach si trainer de vanzari, spune ca o analiza SWOT a echipei si facuta de fiecare angajat in parte asupra sa poate ajuta enorm performantele. Analiza SWOT presupune urmarirea – punctelor tari (strengths), punctelor slabe (weaknesses), oportunitatilor (opportunities) si a amenintarilor (threats). Este un exercitiu foarte bun care ar trebui facut periodic.

3. Totul se rezuma, in final, la comunicare

Potrivit Business News Daily, in final, totul se reduce la comunicare. Toate problemele isi au radacina in lipsa de comunicare, indiferent daca este vorba despre probleme personale sau profesionale. Managerul trebuie sa discute cu membrii echipei in legatura cu obiectivele stabilite.

Uneori managerii au o viziune de ansamblu si nu observa care este efortul real depus pentru a se atinge un anumit obiectiv, asa ca o discutie cat mai sincera cu echipa cu privire la provocarile de zi cu zi este in masura sa scoata la iveala aspecte adesea ignorate. Mai mult decat atat, de cele mai multe ori, managerul nu observa cat timp iau, realmente, unele dintre activitati, asa ca discutiile cat mai clare si sincere sunt o adevarat piatra de temelie pentru o echipa performanta.

Performantele unei echipe reprezinta oglinda managerului, asa ca liderul oricarui departament ar trebui sa-si ia in serios rolul si sa tina seama de cateva aspecte esentiale pentru ca echipa sa-si atinga toate obiectivele.