Reducerea cheltuielilor unui business nu inseamna taieri aleatorii de bugete in stanga si in dreapta, ci presupune o abordare atenta si metodica, pentru a nu afecta calitatea serviciilor si nevoile clientilor. Ai nevoie de o analiza aprofundata care sa duca la targetarea acelor cheltuieli specifice care ar putea fi reduse. In plus, identificarea corecta a acelor zone care ar putea fi eficientizate poate spori productivitatea si, implicit, profitul unui business.

1. Redu facturile de utilitati

Costul unei facturi poate fi redus considerabil, daca se opteaza pentru aparatura eco-friendly. Inlocuieste electronicele cu consum mare cu cele din clasa A+, care ofera anagajatilor aceleasi conditii prielnice in ceea ce priveste caldura, aerul conditionat sau curentul. Spre exemplu, pentru consumul eficient al caldurii, un termostat poate regla constant temperatura optima din birouri fara riscul exceselor. In ceea ce priveste curentul, poti opta pentru astfel de sisteme si surse de iluminat pe baza de LED-uri, care folosesc cu cel putin 75% mai putina energie ca becurile traditionale si au o durata de viata de aproximativ 25 de ori mai mare, potrivit energy.gov.

2. Incurajeaza munca de la distanta

Oferindu-le angajatilor optiunea de a lucra de acasa, poti reduce cheltuielile in numeroase feluri. In primul rand, externalizand din resurse, angajand freelanceri sau oferindu-le angajatilor optiunea de a lucra remote, vei avea nevoie de un spatiu de birouri mult mai mic. Implicit, costurile de inchiriere, intretinere si utilitatile consumate de un numar mai mic de angajati vor fi mult mai reduse.

Un avantaj important si adesea interpretat gresit in ceea ce priveste angajatii remote este productivitatea crescuta. Un studiu al Departamentului Economic al Universitatii din Stanford arata ca angajatii care lucreaza departe de birou sunt mai fericiti si mai multumiti de locul de munca si, mai ales, sunt mult mai productivi.



3. Axeaza-te pe produsele si serviciile profitabile

Analizeaza profitul fiecarui serviciu sau produs pe care il ofera businessul tau. Pentru fiecare dintre acestea, fa o comparatie intre timpul investit si profitul obtinut. Unele produse si servicii ar putea consuma prea mult din timpul angajatilor tai in schimbul unui profit asemanator cu cel al altor servicii si produse care necesita resurse mai putine. Renunta la ceea ce nu este in avantajul companiei.

4. Angajeaza interni

Internii sunt o cale eficienta si mai putin costisitoare de a ocupa pozitiile entry level. Fiind vorba despre pozitii care nu au nevoie de multa experienta pe piata muncii, orice student cu entuziasm si dorinta de a invata va face o treaba excelenta, iar pretentiile salariale vor fi mult mai mici.

Citeste si:
POWERMOVE: Serviciile profesionale de mutări devin din ce în ce mai...
POWERMOVE: Serviciile...

5. Promoveaza din interiorul companiei

De fiecare data cand se deschide o noua pozitie, cea mai eficienta solutie este aceea de a promova intern. Astfel, nu vei fi nevoit sa platesti taxele unei agentii de recrutate. In plus, un angajat al companiei va invata mult mai repede toate demersurile si nu va avea nevoie de trainingul costisitor pe care il necesita cineva care nu e deloc familiarizat cu procedurile si cu proiectele firmei.

Orice business, fie el profitabil sau cu probleme financiare ar putea avea nevoie de aceste solutii si strategii eficiente de a reduce costurile, pentru a inregistra un profit mai mare. Aceste metode te ajuta sa realizezi acest scop fara a face sacrificii in privinta calitatii serviciilor si a produselor afacerii tale.

Sursa foto: TDway/ Shutterstock.com


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.