Sa pui pe picioare o afacere inseamna sa iti asumi un risc si sa investesti timp, bani si efort intr-o idee, fara a avea garantia succesului. Iar statisticile nu sunt tocmai optimiste.

Opt din zece antreprenori care lanseaza o afacere esueaza in primele 18 luni de la infiintare, potrivit Forbes, in timp ce restul reusesc cu greu sa se mentina la suprafata pana la pragul de cinci ani. In scenariul sumbru al unui faliment, antreprenorii raman adeseori cu credite mari, dificil de acoperit, iar curajul lor de a mai porni un alt proiect dispare.

Insa care sunt motivele care duc la esecul unui business? Cele mai frecvente greseli variaza de la intrarea pe o piata suprapopulata la lipsa utilitatii si cererii pentru produsul sau serviciul lansat ori erori decizionale la nivel de management. Iata care sunt primele 5 pericole care iti pot ingropa afacerea inca din primul an:

1. Nu iti protejezi businessul de evenimentele neprevazute

Incercarile antreprenorilor de a face economii ajung sa fie inutile cand afacerea lor este lovita de o catastrofa imprevizibila, care ii lasa fara echipamente de productie, bunuri sau fara un punct de desfasurare a activitatii. Iar astfel de pagube se pot dovedi imposibil de acoperit, fortand mana managerilor sa isi inchida businessul. De exemplu, un incendiu, o inundatie, o explozie sau un cataclism natural iti pot distruge toata munca, mai ales daca ai ales sa nu iti faci o asigurare de bunuri care sa te protejeze in cazul unor astfel de situatii extreme. Motivul invocat cel mai des de antreprenorii care aleg sa riste este ca nu cred ca li se poate intampla tocmai lor, insa adevarul este ca un manager responsabil, care tine la munca lui, nu va uita acest detaliu important legat de asigurarea afacerii sale.

2. Produsului tau ii lipseste acel element care sa il diferentieze de restul

Cand intri pe piata cu un produs sau cu un serviciu, acesta trebuie sa aduca ceva nou sau o imbunatatire fata de cele comercializate de competitie. Propunerea unica de vanzare consta tocmai in acel detaliu care ar trebui sa ii faca pe oameni sa doreasca sa-ti incerce produsul, asa ca acest lucru ar trebui stabilit inca din momentul in care iti creionezi ideile si trasezi planul de afaceri.

De asemenea, propunerea unica de vanzare trebuie exprimata clar si concis, astfel incat potentialii tai clienti sa inteleaga din start ce beneficii le poate aduce produsul tau, iar argumentele sa fie suficient de persuasive incat sa ii convinga sa il si cumpere.

3. Nu evaluezi corect cat de fezabil este proiectul tau de afaceri

Cand a pus bazele Zappos, un magazin online care vinde incaltari si haine, antreprenorul Tony Hsieh a facut un experiment. Pentru ca nu era sigur ca oamenii ar fi dispusi sa cumpere online, a facut un site de test, cu imaginile cu pantofi si un buton prin care oamenii ar fi putut sa comande incaltamintea. Cand comenzile au inceput sa curga, Hsieh si partenerii sai de afaceri au lansat site-ul original, care le-a adus profituri neasteptate. Strategia de la Zappos poate fi aplicata de orice antreprenor care nu este sigur ca ideea lui va prinde pe piata. Astfel, poti evita un esec de proportii si iti poti regandi strategiile, in functie de rezultatele pe care le observi.

4. Nu te intelegi cu partenerii de afaceri

Citeste si:
Secretele succesului: Ce calități au femeile de carieră și cum...
Secretele succesului: Ce...

Multe businessuri se prabusesc din cauza neintelegerilor care apar intre partenerii de afaceri. Cand oamenii sunt supusi unei presiuni atat de intense, muncesc mult si au responsabilitati numeroase, este imposibil sa nu apara tensiuni. Important este sa stabiliti de la bun inceput cum veti gestiona asemenea situatii, astfel incat o cearta banala sa nu aiba ca efect destramarea afacerii.

Pe de alta parte, nici decizia de a-ti lansa o afacere pe cont propriu nu este cea mai buna, arata statisticile. Sansele ca businessul tau sa se mentina pe linia de plutire sunt mai mari cand afacerea are doi fondatori, care sa isi imparta responsabilitatile si sa gestioneze corect fiecare segment al businessului.

5. Nu te promovezi suficient

Degeaba ai un produs sau un serviciu performant si inovator, daca oamenii nu afla de el. Sa fii prezent pe rafturile magazinelor nu este suficient, mai ales cand vii cu un nume nou, pe care consumatorii nu il recunosc si in care nu au incredere. Iar daca ai intrat pe o piata cu competitie mare, eforturile tale de a-ti face produsul cunoscut vor fi exponential mai mari. Insa, cu toate acestea, fara o strategie buna de marketing si o prezenta constanta in mediul online, pe retelele de socializare sau in grupurile unde se afla publicul tau tinta, niciun business nu va reusi sa dea lovitura.

Citeste si:
Iulia Albu dă de pământ cu vedetele care promovează clinici și...
Iulia Albu dă de pământ cu...

Cand esti la inceput de drum si nu ai experienta antreprenoriala, capcanele te pandesc la tot pasul si va fi imposibil sa nu comiti nicio greseala. Important este sa le eviti pe cele cu potential de a-ti distruge afacerea si sa inveti din celelalte. Numai asa vei reusi sa ai succes in domeniul pe care ti-ai propus sa il cuceresti.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.