Cand abia ai pus bazele afacerii la care visai de mult si lucrurile incep sa se miste, este timpul sa le atragi atentia oamenilor. Notorietatea si reputatia buna se castiga greu si se pot pierde rapid, insa, daca stii sa aplici corect cateva strategii prin care sa iti impresionezi publicul tinta si clientii, vei culege roadele mai rapid decat te-ai astepta, scrie Smarta.com. Iata ce trebuie sa faci:

Cea mai eleganta metoda pentru a-ti pune amprenta si a te face cunoscut

Logo-ul si imaginea firmei sunt elemente-cheie, care au puterea de a te propulsa mai rapid si mai eficient. Cand te gandesti la un brand mare, iti vine imediat in minte logo-ul, motto-ul companiei sau imaginea cu care se identifica. De aceea, dupa ce ti-ai ales logo-ul care crezi ca te reprezinta cel mai bine, este timpul sa il faci cunoscut. Atat marile corporatii, cat si institutiile publice de stat apeleaza la aceasta metoda ingenioasa de a-si pune emblema pe vestimentatia personalului, pe batiste sau pe prospoape, astfel incat logo-ul sa fie mereu la vedere. Personalizarea obiectelor prin astfel de detalii elegante exprima profesionalism si seriozitate si le va inspira mai multa incredere oamenilor.

Dezvolta o relatie de colaborare diplomata cu presa

Pentru ca lumea sa auda de compania ta, nu este suficient doar sa imparti pliante si sa apelezi la panouri publicitare. Notorietatea se castiga si prin aparitiile in presa, care indeplinesc doua functii: pot spune o poveste captivanta despre brandul tau si au capacitatea de a atinge un public foarte larg, mai ales in mediul online. Asta inseamna ca trebuie sa gestionezi cu atentie relatia cu reporterii si sa le furnizezi informatii reale, valoroase, care sa ii ajute in a-si construi subiecte. Un sondaj relevant pentru piata pe care activezi, un studiu de specialitate al caror concluzii sa acapareze atentia publicului sunt modalitati bune de a intra in atentia media, iar o cercetare pe plan local, unde datele oricum sunt putine si nu intotdeauna corecte, va fi preluata de publicatii, daca reusesti sa le starnesti interesul, scrie Yahoo.

Citeste si:
Secretele succesului: Ce calități au femeile de carieră și cum...
Secretele succesului: Ce...

Prezenta in social media este obligatorie pentru succesul oricarui business

In era in care informatiile circula in timp real pe Facebook, Twitter sau Instagram si au puterea de a ajunge la milioane de oameni din intreaga lume, companiile au inteles ca este absolut necesar sa se afirme si pe retelele de socializare. Social media te pune in legatura directa cu consumatorii tai si iti faciliteaza obtinerea unui feedback despre cum poti imbunatati calitatea produselor si a serviciilor pe care le oferi. Un studiu arata ca 71% dintre consumatorii care sunt impresionati de interactiunea cu un brand pe retelele de socializare sunt dispusi sa il recomande apropiatilor. In plus, 95% dintre adultii cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani sunt dispusi sa urmareasca un brand pe social media, daca au avut parte de o experienta placuta cu acesta.

Citeste si:
Andreea Bălan, detalii despre colaborarea cu Jador. De ce s-a dat...
Andreea Bălan, detalii despre...

Nu doar prezenta in social media este obligatorie. Un site de prezentare a companiei tale si a produselor, precum si un blog cu informatii utile pentru potentialii clienti sau posibilitatea de a cumpara online sunt detalii care ii confera mai multa autoritate afacerii tale si sporeste increderea consumatorilor.

Cartile de vizita nu se vor demoda niciodata

Cartile de vizita sunt usor de facut, nu te costa mult si sunt o modalitate buna de a-i face pe oameni sa isi aminteasca de tine. Cand faci cunostinta cu un potential client la un eveniment, o carte de vizita personalizata este cel mai elegant mod de a-i oferi un contact, fara sa fii deranjant de insistent. La fel ca o broderie personalizata, cartile de vizita au ramas, in ciuda digitalizarii, un simbol al profesionalismului si o varianta mai personala prin care sa atragi atentia asupra afacerii tale.

Amabilitatea trebuie sa fie trecuta in politica businessului tau

Citeste si:
Efectul social media în dezvoltarea tinerilor
Efectul social media în...

Un proverb romanesc spune ca „vorba dulce mult aduce”, iar acest motto se aplica mai ales in afaceri. Nu de putine ori, raspunsurile clientilor la nepolitetea cu care au fost tratati de reprezentantii unui brand au devenit virale, fiind distribuite de mii de oameni. O astfel de experienta neplacuta iti poate crea o imagine gresita pe piata si poate fi periculoasa pentru succesul tau. O atitudine pozitiva si orientata spre rezolvarea problemelor clientilor tai te va pune intr-o lumina buna si iti va usura munca.

Ce alte detalii crezi ca mai fac diferenta intre o afacere de succes si una care da gres? Care sunt regulile de care tii tu cont?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.