Eficienta la locul de munca ar trebui sa devina cea mai importanta preocupare a managerilor din Romania.

Angajatorii se afla, constant, in cautarea unor calitati pe care sa le aiba angajatii, insa nimic nu este mai important pentru o companie decat un angajat capabil de efort, productiv si foarte eficient in aceea ce face, dupa cum noteaza si brosix.com.

Nu intotdeauna, insa, companiile au parte de angajati eficienti, iar problema porneste de la cultura organizationala si de la modul in care managerii stiu sa implementeze strategii eficiente pentru a creste productivitatea angajatilor.

Iata care sunt cele 5 motive clare pentru care eficienta la locul de munca poate fi considerata o linie foarte fina dintre prapastie si succesul unei companii:

1. Eficienta contribuie la economisirea banilor

Conform unui raport realizat in 2014, 51% din 1.000 de mici companii americane au cheltuit bani fie pentru inlocuirea echipamentului de lucru vechi, fie pentru mentenanta echipamentului de IT actual. Nu doar ca businessurile pierd o multime de timp lucrand cu sisteme de programe ineficiente, dar pierd si o multime de bani. Spre exemplu, cate companii din Romania folosesc echipamente de ultima generatie precum cele de aici? Atunci cand o firma achizitioneaza echipamente de lucru foarte eficiente, acestea isi vor dovedi utilitatea timp de foarte multi ani.

2. Eficienta ajuta la economisirea timpului

Conform unui infografic realizat de Atlassian, oamenii petrec, in medie, 31 de ore in fiecare luna in intalniri neproductive, primesc 304 mailuri saptamanale si pierd doua ore zilnic incercand sa se concentreze asupra muncii dupa ce au fost distrasi in mod inutil. Cu cat procesul muncii este mai eficient, cu atat angajatii pierd mai putin timp atunci cand se afla la birou.

3. Eficienta asigura responsabilizarea

Atunci cand o companie lasa soarta unor operatiuni in mainile unei alte companii prin externalizare, afacerea se poate confrunta cu tot felul de erori. Cu toate acestea, daca managerii au la dispozitie programe software foarte eficiente, iar lucrurile pot fi facute repede si bine in interiorul companiei pe care o conduc, angajatii devin mai responsabili, iar variabilele care asigura succesul activitatii firmei devin controlabile.

Citeste si:
Astrologia ta personală: Descoperă căile cosmice către succes și...
Astrologia ta personală:...

4. Eficienta te obliga sa oferi un mediu de lucru propice

Creierul nostru are nevoie de „mentenanta” pentru a performa (de hrana, de odihna, de stimuli), insa adeseori managerii uita de aceste aspecte foarte importante atunci cand stabilesc sarcinile de lucru pentru angajati. Angajatii au nevoie de echipamente de lucru performante, de un mediu de lucru relaxant si de recunoasterea meritelor.

5. Eficienta te obliga sa imbunatatesti comunicarea in interiorul companiei

Atunci cand compania ta este eficienta, comunicarea dintre angajati este optima. Situatia este valabila si invers: atunci cand comunicarea este optima, compania are toate sansele de a deveni eficienta. Aplicarea unor strategii coerente de imbunatatire a comunicarii dintre angajati, dar si dintre angajati si manageri, este una dintre pietrele de temelie ale procesului de eficientizare a firmei.

Citeste si:
Vaccinul de la Pfizer, eficient și împotriva tulpinii braziliene
Vaccinul de la Pfizer,...

Sursa foto: shutterstock.com/wavebreakmedia/spass/AstroStar


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.