Companiile au nevoie, pentru a reusi pe o piata care devine din ce in ce mai competitiva, precum cea din Romania, de o serie de lucruri menite sa le ajute sa depaseasca momentele dificile cu care se confrunta.

Fiecare companie se confrunta, la un moment dat, cu o serie de probleme care fac diferenta intre reusita si esec. Un studiu citat de forbes.com arata ca 8 din 10 antreprenori esueaza in primele 18 luni de la momentul in care au intrat in afaceri. Insa publicatia online mytopbusinessideas.com lanseaza niste cifre si mai deprimante si noteaza ca 99% dintre afaceri esueaza in primii 10 ani de activitate.

Cu toate acestea, daca fiecare companie ar acorda o mai mare atentie celor 10 lucruri esentiale de mai jos, sansele de reusita ar creste enorm. Iata care sunt acestea:

1. Apeleaza la un serviciu de monitorizare a presei

Cele mai puternice lovituri pe care o companie le incaseaza vin pe neasteptate. Daca ar fi fost prevazute, managerii companiei ar fi luat masuri pentru a minimiza efectele. Acesta este principalul motiv pentru care tot mai multe companii apeleaza la un serviciu de monitorizare de presa. Daca acest serviciu reprezenta pana de curand un raport zilnic primit dimineata, acum companiile au la dispozitie un tool modern cu acces in timp real la stirile de interes si care ofera multiple facilitati de filtrare, sortare si export, toate acestea intr-un cont online disponibil 24/7. Avand acces la acest intrument, companiile pot elabora strategii care le ofera un mare avantaj competitiv pe piata.

Mai mult decat atat, unele companii de monitorizare media ofera si alte servicii clientilor lor, precum analiza media, cautari ad-hoc, alerte media, cautari de arhiva si, foarte important, informatie relevanta in gestionarea crizelor de comunicare. Aceasta din urma devine deosebit de utila atunci cand compania nu reuseste sa prevada si sa preintampine anumite probleme care pun in discutie insasi existenta companiei, iar specialistii in comunicarea de criza pot folosi cu succes instrumentele puse la dispozitie de profesionistii in monitorizare media din aceasta companie.

Nu in ultimul rand, rapiditatea cu care compania isi serveste clientii este esentiala pentru manageri, care vor putea lua decizii in timp foarte scurt si isi vor putea evalua cu acuratete eficienta comunicarii prin media.

2. Elaboreaza o strategie coerenta de optimizare a costurilor

Citeste si:
Secretele succesului: Ce calități au femeile de carieră și cum...
Secretele succesului: Ce...

Companiile pot deveni cu usurinta neprofitabile din cauza lipsei unei strategii coerente de optimizare a costurilor. O companie care poate functiona in mod constant la un nivel minim de costuri va obtine un mare avantaj fata de concurenta, mai ales in perioadele de criza economica sau de criza pe piata specifica pe care activeaza, cand este cea mai vulnerabila. Companiile de succes din Romania acorda o atentie din ce in ce mai mare costurilor de inchiriere a sediului si a echipamentelor si aleg creditele bancare cu mult mai multa atentie decat in trecut.

3. Isi asigura loialitatea clientilor

Fidelitatea clientilor se cladeste printr-o strategie coerenta de business. Produsele si serviciile companiei trebuie sa vina in intampinarea nevoilor clientilor in maniera potrivita, insa compania respectiva trebuie sa apeleze si la alte strategii de fidelizare, precum preturile promotionale, punctele de achizitie si programele de fidelizare, conform shopify.com. Clientii deja fideli beneficiaza, astfel, de o serie de avantaje, fapt care le va consolida comportamentul de consum. Mai mult decat atat, o astfel de campanie va creste frecventa de cumparare si va limita numarul clientilor care aleg produsele companiilor concurente.

Citeste si:
Studiu Infografic: Profilul clienților sistemelor fotovoltaice în...
Studiu Infografic: Profilul...

4. Incearca sa devina „virale”

Pentru a se vorbi despre ele, companiile de succes incearca, prin tot felul de metode, sa-si creeze o imagine pozitiva si „virala” in randul clientilor. Ele incearca sa construiasca o experienta, nu un produs. In plus, tot mai multe companii ii implica pe clienti in toate etapele dezvoltarii design-ului noilor produse, conform unui articol postat pe linkedin.com. Design-ul devine o parte componenta a povestilor care ajung sa lege emotional consumatorii de brand.

5. Pun tot mai mult accent pe satisfactia angajatilor

Pentru a putea pretinde o productivitate crescuta de la angajati, tot mai multi angajatori sunt preocupati de confortul tehnologic de la locul de munca si le pun la dispozitie laptopuri si PC-uri performante. Tot mai multe companii ofera acces la stimulente financiare si angajatilor aflati la baza organigramei, nu doar celor care ocupa functii de management.

Citeste si:
Farmaciile vor vinde antibiotice fără rețetă
Farmaciile vor vinde...

In plus, capacitatea managerilor de a oferi angajatilor un feedback constant prin care sa-i motiveze corespunzator reprezinta una dintre pietrele de temelie ale productivitatii. Daca un angajat greseste in indeplinirea unei anumite sarcini, feedbackul nu poate fi pozitiv, insa poate fi constructiv. Reactia managerilor poate fi centrata pe posibilitatea de a invata ceva din acea greseala si pe gasirea unor solutii alternative mai bune pentru situatiile similare care vor aparea in viitor.

6. Construiesc o comunitate online

In prezent, majoritatea covarsitoare a romanilor din mediul urban are acces la internet, iar companiile sunt din ce in ce mai preocupate de construirea unei comunitati online, formata din parteneri, client, dar si potentiali clienti pentru produsele si serviciile oferite. Un studiu realizat in 2012 a demonstrat ca persoanele care se implica intr-o comunitate online cheltuie cu 19% mai multi bani decat ceilalti.

Citeste si:
Vlad Prioteasa, fondator Gift Idea, ne povestește cum este...
Vlad Prioteasa, fondator Gift...

Prin urmare, companiile care se pot baza pe o comunitate online foarte puternica sunt mai profitabile decat celelalte, au clienti fideli si beneficiaza de feedback din partea acestora. In plus, ele isi pot promova si alte produse si fac o impresie pozitiva pe piata.



7. Externalizeaza o parte dintre sarcini

Companiile de success sunt tot mai dispuse sa-si reduca valoarea cheltuielilor prin externalizarea unor sarcini. Este mai ieftin sa plateasca o companie pentru anumite servicii decat sa aiba in firma un departament intern pentru a se ocupa de acele domenii.

Printre departamentele care pot fi externalizate se numara cel de resurse umane, relatii publice, marketing sau IT, dar si cel de monitorizare media. Un astfel de departament poate avea costuri mari pentru firme, mai ales in ceea ce priveste salarizarea, iar externalizarea este mult mai ieftina.

8. Incearca sa se protejeze impotriva atacurilor cibernetice

Cateva cifre ingrijoratoare ne arata cat de mare este amenintarea venita din partea atacurilor cibernetice. In 2015, costurile acestora au fost de 445 de miliarde de dolari. Pentru a ne da seama de adevarata amploare a pagubelor, trebuie doar sa specificam faptul ca produsul intern brut al Romaniei in 2015 a fost de 215 miliarde de dolari. Prin urmare, atacurile cibernetice au produs de doua ori mai multe pagube decat intreaga productie economica a Romaniei, asa ca toate companiile isi iau masuri serioase de precautie impotriva acestora.

9. Investesc in SEO si optimizeaza site-urile pe mobil

Companiile, indiferent de dimensiunile lor, investesc din ce in ce mai multi bani in optimizarea SEO a site‐urilor pe care le detin, pentru a creste vizibilitatea in motoarele de cautare. Totodata, traficul online provenit de pe telefon este la fel de important ca cel provenit de pe desktopuri, iar Google a anuntat deja ca site‐urile care nu au o versiune optimizata pentru telefoanele mobile nu vor mai fi afisate in cautarile de pe smartphone‐uri. Mai mult decat atat, Google va anunta, in curand, o masura similara pentru site‐urile ale caror versiuni de mobil se incarca foarte greu.

10. Stiu ca rapiditatea este esentiala

Rapiditatea cu care produsele intra in posesia clientilor este foarte importanta. Barbatilor le place sa intre in magazin, sa ia ceea ce‐si doresc si sa plece cat mai repede. Ei nu compara produsele si sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a grabi procesul de shopping. In plus, pentru barbati, cel mai rau lucru este sa iasa dintr‐un magazin cu mainile goale. Multi manageri de magazine sunt constienti de asta si fac procesul achizitiei produselor cat mai simplu cu putinta, prin rapiditatea cu care angajatii isi servesc clientii. Rapiditatea este esentiala si in livrarea produselor la domiciliu. Cu cat acestea ajung mai repede in fata usii clientului, cu atat acesta este mai satisfacut de serviciile companiei.

Sursa foto: Shutterstock.com/Poznyakov/Matej Kastelic/Federico Marsicano/Narong Jongsirikul


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.