Angajatorii romani sunt mereu in cautarea unor metode de a scadea costurile, iar multe dintre ele au legatura si cu salariatii. Chiar daca anii crizei au trecut, companiile cauta mereu modalitati prin care pot optimiza cheltuielile.

Companiile isi taie costurile prin colaborari cu PFA-uri, folosirea de autoturisme luate prin leasing operational si isi scad cheltuielile pentru chirie prin acordarea posibilitatii ca angajatii sa lucreze de acasa. Totodata, colaborarile cu freelanceri sunt din ce in ce mai utilizate de companii ca o modalitate de a taia costurile. Potrivit Fortune, jumatate din angajatii americani vor deveni freelanceri pana in 2020.

Iata care sunt cele mai populare metode de a scadea costurile in companii.

1. Scaderea costurilor de gestionare a automobilelor oferite ca autoturisme de serviciu



Companiile prefera sa contracteze o firma de leasing operational in loc sa achizitioneze autoturismele necesare desfasurarii activitatii. Tot mai multe companii incep sa se orienteze catre acest serviciu, care le ajuta sa-si pastreze costurile mici. Avantajele sunt numeroase dupa cum reiese chiar din definitia leasingului operational.

Ratele lunare fixe, indiferent de modificarile de costuri care apar pe durata contractului, ca de exemplu cresterea asigurarii RCA sunt un mare avantaj al acestui serviciu. Firmelor li se pun la dispozitie chiar si masini de inlocuire pentru perioadele in care un automobil este defect, iar leasingul operational nu este luat in calcul la gradul de indatorare al unei companii.

2. Colaborari cu PFA-uri si internshipuri

Angajatorii prefera sa colaboreze cu PFA-uri in detrimentul salariatilor cu contract individual de munca. Principalul motiv il reprezinta taxele mai mici, asfel incat costurile cu un angajat PFA sunt cu 20% mai scazute decat cele cu un angajat cu care au incheiat contract individual de munca. De altfel, o persoană cu PFA are venituri lunare mai mari decat un salariat traditional.

Programele de internship au devenit si ele foarte populare in ultimii ani. Studentii isi doresc sa intre in atmosfera de lucru reala si sa faca mai multa practica, iar companiile le pot delega o multime de treburi. In plus, un intern poate deveni chiar angajat full-time intr-o firma, fapt care vine atat in ajutorul companiei, cat si al tanarului.

3. Lucratul de acasa

Citeste si:
3 metode prin care poți să faci față cheltuielilor neprevăzute
3 metode prin care poți să...



Costurile cu chiria pot fi mult taiate daca angajatii lucreaza de acasa. Desi multa vreme lucratul de acasa a fost asociat cu o productivitate scazuta, un studiu recent arata ca salariatii sunt, de fapt, mai productivi si mai creativi atunci cand muncesc la domiciliu. Tehnologia a facut posibil ca persoane care lucreaza din colturi diferite ale lumii sa poata sa colaboreze cu succes, astfel incat nu exista prea multe dezavantaje cu privire la munca de acasa.

In acelasi timp, jurnalistii americani de la The Boston Herald atrag atentia ca persoanele care lucreaza de acasa muncesc si atunci cand sunt bolnave. O raceala sau o gripa ii impiedica pe angajati sa ajunga la birou, motiv pentru care isi iau concediu medical, insa daca lucreaza de acasa vor reusi sa-si duca la bun sfarsit activitatile chiar si in zilele in care nu se simt foarte bine.

Citeste si:
5 pași esențiali pentru alegerea unei companii de împrumut online
5 pași esențiali pentru...

4. Externalizarea



O alta metoda prin care companiile isi reduc cheltuielile este externalizarea, cunoscuta si sub numele de outsourcing. Este mai ieftin sa platesti o companie pentru anumite servicii decat sa ai in firma un departament intern pentru a se ocupa de acele domenii.

Printre departamentele care pot fi externalizate se numara cel de resurse umane, relatii publice, marketing sau IT. Un astfel de departament poate avea costuri mari pentru firme, mai ales in ceea ce priveste salarizarea, iar externalizarea lor este mult mai ieftina.

5. Multumirea angajatilor

O veste imbucuratoare pentru salariatii romani este reprezentata de faptul ca tot mai multi dintre angajatori au realizat cat de importanta este resursa umana. Costurile cu salariatii neproductivi, nemultumiti, care parasesc organizatia si care au nevoie de un inlocuitor sunt mult mai mari decat investitiile in programe care sa-i loializeze pe angajati. Potrivit Wall-Street, asistam in prezent la un adevarat trend ce urmareste fericirea angajatilor.

Citeste si:
Ce își dorește Mara Bănică de la 2024. Jurnalista are planuri mari:...
Ce își dorește Mara Bănică de...

Startul l-au dat multinationalele, insa si firmele mai mici au observat cat de mult le ajuta din punct de vedere financiar daca au un personal multumit si loial. Plecarea unui angajat de baza este o mare pierdere pentru o companie, pentru ca implica nu doar costuri pentru gasirea unui inlocuitor. Pana cand noul salariat va intra in ritmul de lucru, firma va mai pierde bani cateva luni, motiv pentru care angajatorii incearca sa evite acest lucru cu orice pret.

Sursa foto: Shutterstock, creativecommons.org



Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.