Cand vine vorba despre vacantele de iarna, care sunt cele mai uzuale cheltuieli pentru consumatori? Locuitorii carei tari cheltuie cel mai mult de sarbatori? Ce natiune tinde sa cumpere mai multe jucarii si cine investeste mai mult in servicii de infrumusetare? Cine isi cheltuie banii de sarbatori pe echipamente sportive si cine pe electronice si electrocasnice?

Ferratum Grup, un initiator al tehnologiei financiare si al imprumuturilor mobile, si-a rugat clientii din 21 tari sa isi analizeze comportamentul privind cheltuielile in timpul vacantei de iarna. Un total de 14205 de familii de clasa mijlocie au completat sondajul despre cat anume si unde isi cheltuie veniturile pe timpul iernii.

Sondajul indica faptul ca lucrurile arata aproape la fel in aceasta iarna ca si anul trecut. Aproape 65% vor mentine aceleasi cheltuieli precum cele din 2014 in vreme ce 20 de procente dintre familiile respondente planuiesc sa cheltuie mai putin in vacanta de Craciun, comparativ cu anul precedent. In plus, sondajul a evidentiat anumite diferente surprinzatoare in ceea ce priveste cheltuielile de vacanta intre tari.

Conform Barometrului international de iarna Ferratum Grup™, UK si Slovacia se afla in topul acestei liste de cheltuieli pentru vacanta (raportate la venitul familiei) cu 38,5% respectiv 31,4% (UK 1144 EURO, Slovacia 655 EURO). In partea a doua a clasamentului gasim Danemarca, Suedia, Croatia, Franta, fiind urmate de Norvegia si Olanda, locuitorii acestor tari cheltuind cea mai mica parte din venitul familiei in perioada Craciunului (12,6%, respectiv 9,4%).

UK ocupa primul loc si in topul achizitiilor facute online din total cumparaturi in perioada sarbatorilor de iarna 2015 cu un procent de 38,9%, fiind urmata pe locul 2 si 3 de Germania (31,6%) si Olanda (27,2%).

Cine prefera cumparaturile clasice in locul celor online? Estonia, Australia si Croatia ocupa ultimele 3 locuri ale acestui clasament cu procente de 15% (Estonia, Australia), respectiv 13% (Croatia).

Cum se pozitioneaza Romania?

In ceea ce priveste romanii, din Barometrul de iarna Ferratum reiese ca pe primul loc in topul cheltuielilor de Craciun sunt jucariile si dulciurile, in procente egale de 20%, urmatorul loc fiind ocupat cu un procent de 16% de bunuri generale in casa, in vreme ce 12% se vor cheltui pe carti si tot 12% pe cosmetice, conform Ferratum Romania.

In randul tarilor unde s-a desfasurat Barometrul de iarna Ferratum, Romania se pozitioneaza usor peste media acestora, dedicand cheltuielilor de sarbatori, un sfert din veniturile lunare ale familiei adica 24,9%, echivaletul a 356 de euro, in timp ce media internationala este de 47.2%.

Citeste si:
Smiley și Gina Pistol, pregătiri pentru sărbătorile de iarnă:...
Smiley și Gina Pistol,...

Cele mai intalnite cheltuieli atunci cand vine vorba de vacanta sarbatorilor de iarna

Cea mai frecventa cheltuiala in Barometrul international de iarna 2015™ l-au constituit jucariile, luand in considerare o medie de 17% din venitul disponibil al unei familii. 10 tari din totalul de 21 ce au participat la sondaj, au pus pe primul loc jucariile, ca si cheltuiala principala de Craciun in procente dupa cum urmeaza: Slovacia (24,7%), Australia (23,1%) Spania (29,9%), Lituania (20,7%), Romania (19,7%), Cehia (26,7%), Germania (18,2%), Bulgaria (26,9%), Letonia (24,7%), Franta (27,6%) si Danemarca (25,8%).

Pe locul 2 in topul cheltuielilor de iarna, se afla cartile. Cei mai pasionati de carti si lectura in aceasta iarna, ce au pus achizitionarea acestora pe primul loc sunt: Croatia (32,3%), Estonia (22,9%) si Suedia (25,5%). Pe ultimul loc la achizitionarea de carti sunt: Finlanda (10,5%), Polonia (6,3%), Australia (7,5%) si Slovacia (8,7%).

Citeste si:
3 metode prin care poți să faci față cheltuielilor neprevăzute
3 metode prin care poți să...

Dulciurile si delicatesele culinare ocupa locul 3 in topul preferintelor in randul celor 21 tari, cu Romania conducand clasamentul celei de-a treia categorii cu un procent de 19,7% din cheltuieli alocate acestei categorii, fiind urmata in deaproape de Bulgaria cu 18,4%, Letonia cu 17,2% , Lituania cu 15,7% si Polonia cu 14.1% .

O alta categorie foarte importanta pentru respondentii Ferratum este cea vestimentara. Barometrul international de iarna™ arata de asemenea ca hainele si incaltamintea ocupa un procent important din cheltuielile de sarbatori, fiind puse pe primul loc de catre Canada cu un procent de 40%, urmata de Noua Zeelanda si Norvegia cu un procent aproximativ de 27% si UK cu 22,6%.

In top 12 cheltuieli in perioada Sarbatorilor de iarna se mai afla achizitionarea de electronice cu un procent de 10%, cosmetice cu 9,6%, echipamente sportive cu 5,7% ocupand locul 8, ca ultimele 2 locuri fiind ocupate de cheltuieli cu muzica (3,9%) si bonurile cadou intr-un procent de numai 1,9%.

Citeste si:
Scenariu 2050: Câți locuitori va mai avea România peste 30 de ani
Scenariu 2050: Câți locuitori...

Cum a fost Barometrul de iarna Ferratum Grup 2015™ realizat?

• Sondajul a fost efectuat de catre clienti activi Ferratum Grup, in 21 tari din lume, ca un sondaj online cu un chestionar standardizat pentru toate locatiile. Veniturile au fost mentionate in moneda locala si cheltuielile de Craciun calculate ca raport intre cheltuielile de iarna si venitul familiei disponibil in fiecare locatie. Veniturile disponibile au fost ajustate de fiecare locatie in functie de paritatea puterii de cumparare bazate pe cifrele anului 2014 ale Bancii Mondiale.

• 14205 de gospodarii au participat la sondaj. Respondentii au avut varste cuprinse intre 21 si 65 de ani si 57% au fost femei. Venitul mediu net disponibil al gospodariilor care au participat la sondaj din aceste 21 tari a fost de €803 - €10350. Marimea medie a gospodariilor este de 3.2 persoane/ gospodarie.

Citeste si:
Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România...
Patronatul Producătorilor...

• In plus, fata de factorii demografici, respondentii au fost intrebati despre venitul net lunar disponibil, cat de mult cheltuiesc in perioada Sarbatorilor de Craciun, pe ce activitati de iarna isi cheltuiesc banii, cat de multe cumparaturi fac online.

• Toate sumele din sondaj au fost exprimate in moneda fiecarei tari. Raspunsurile au fost uniformizate pentru a reflecta puterea respectiva de cumparare din fiecare tara. Toti respondentii au fost anonimi.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.