Fiecare om de afaceri are propria sa strategie pentru minimizarea pierderilor sau maximizarea profitului, in functie de perioada de dezvoltare in care se afla business-ul sau.

Orice afacere este legata, insa, de managementul riscului, de capital si de reinvestirea profitului pentru o continua dezvoltare.

Iata cateva aspecte de care trebuie sa tii cont, in cazul in care doresti sa maximizezi profitul afacerii tale.

Produse ieftine versus produse de calitate

Dezvoltarea companiei trebuie manageriata cu multa atentie, iar extinderea trebuie finantata in mai multe etape, la sfarsitul carora vei fi nevoit sa analizezi cu minutiozitate succesul acestora, punctele forte ale planificarii, precum si punctele slabe. In plus, ai de ales intotdeauna intre comercializarea unor produse sau servicii ieftine sau a unor produse si servicii scumpe. Daca ti-ai fidelizat clientii, iar produsele companiei tale raspund unor nevoi de baza ale consumatorilor, strategia unui pret mai mic ar putea fi cea mai buna solutie. Cand cererea pentru produs este foarte elastica, cu cat pretul este mai mic, cu atat cererea va fi mai puternica iar cresterea volumului vanzarilor va duce la cresterea profitului total. Aceasta regula se poate aplica, insa, doar daca intreprinderea are capacitatea de a produce in masa si de a apela la o distributie extinsa a produsului. Pe de alta parte, in cazul companiilor ai caror clienti sunt putin sensibili la pret si dornici de produse premium, acestea se pot diferentia de concurenta prin oferirea unor produse sau servicii de calitate superioara. Pretul in sine nu garanteaza obtinerea unui profit, dar il poate maximiza, in conditiile in care ceilalti factori care influenteaza afacerea functioneaza la parametri optimi. Fii foarte atent, insa, la aspiratiile clientilor si la comportamentul lor de consum. E foarte important, conform publicatiei economice financepractitioner.com, sa poti fi intotdeauna acolo cand vor avea nevoie de tine.

Costurile companiei

Companiile pot suferi pierderi din cauza costurilor neoptimizate. Daca o intreprindere poate functiona la un nivel constant de costuri minime, ea va obtine un mare avantaj fata de concurenta si va face fata unor socuri precum o scadere brusca si majora a preturilor sau o cadere a pietei. In timpul unei astfel de crize, concurenta se triaza iar companiile care supravietuiesc devin mult mai puternice pe viitor si pot prelua feliile de piata ramase neacoperite. Ca detinator al unei afaceri, acorda o mare atentie costurilor de inchiriere a echipamentelor de care ai nevoie sau a sediului firmei. In plus, mai ales in cazul in care compania ta intra in categoria IMM-urilor, alege creditele bancare potrivite. Acestea pot sa difere in functie de nevoile tale: acoperirea varfurilor de plati, derularea investitiilor necesare, finantarea capitalului de lucru sau o investitie in produse si servicii romanesti. Spre exemplu, Banca Transilvania a pus la dispozitie o serie de solutii financiare prin care poti avea acces rapid si simplificat la suportul financiar necesar nevoilor companiei tale.

Citeste si:
Pavel Bartoș a fost operat de urgență. Cu ce probleme de sănătate...
Pavel Bartoș a fost operat de...

Fii cu ochii pe concurenta si creste productivitatea angajatilor tai

Miscarile pe piata ale concurentei tale ti-ar putea oferi idei pe care le poti pune in practica si te vor ajuta sa prevezi situatiile de criza pe care le-ar putea genera pentru afacerea ta. O companie care se confrunta cu vanzari din ce in ce mai slabe poate deveni neprofitabila, iar reteta companiilor de succes se bazeaza pe vanzarea cat mai multor produse, pentru a acoperi costurile fixe si a genera un profit general cel putin satisfacator. Daca volumul de vanzari este anemic, companiile risca sa se prabuseasca sau sa nu ajunga niciodata competitive. Trebuie sa mentii neaparat cota de piata existenta si sa te gandesti intotdeauna la extinderea ei. In plus, cresterea productivitatii angajatilor reprezinta o provocare pentru orice manager sau detinator al unei afaceri. Ea se afla in stransa legatura cu motivatia de la locul de munca, care este, la randul sau, un factor cheie in dezvoltarea unei afaceri mici si mijlocii, conform publicatiei Chron. Implica angajatii in luarea deciziilor si fii un lider democratic, lauda-i pentru rezultatele pozitive specifice si stabileste un sistem de bonusuri financiare si beneficii in functie de performanta. In plus, amenajeaza spatiul de birouri intr-un mod atragator, fapt ce va duce la cresterea satisfactiei angajatilor la locul de munca.

Citeste si:
Beneficiile serviciilor de internet fix pentru afaceri
Beneficiile serviciilor de...


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.