Grupul Maspex Wadowice a semnat un contract conditional pentru preluarea companiei Rio Bucovina. Conditia intrarii in vigoare a acestui contract o reprezinta obtinerea aprobarii Consiliului Concurentei din Romania precum si efectuarea cu succes a actiunii de due diligence.

Tranzactia include, printre altele, achizitionarea celor trei facilitati de productie ale societatii Rio Bucovina (localizate in Vatra Dornei, Timisoara si Giurgiu), precum si a brandului “Bucovina”. Rio Bucovina detine o cota de aproape 10% din piata romaneasca a apelor imbuteliate, conform AC Nielsen (date de piata aferente perioadei aprilie-mai 2015). Grupul Maspex este un cunoscut producator de produse instant, de sucuri, nectaruri si bauturi racoritoare, de paste fainoase, biscuiti sarati (crackers) si covrigei (brezels).

Grupul a intrat pe piata romaneasca in anul 1996 si, in prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi in Romania. Brandurile detinute de Maspex, cum ar fi Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta si Salatini, sunt jucatori importanti, unele dintre ele fiind leaderi pe segmentul lor de piata. Preluarea companiei Rio Bucovina va fi cea de-a treia pe care Grupul Maspex o realizeaza in Romania.

Rio Bucovina este unul dintre cei mai mari producatori de ape minerale naturale de pe piata romaneasca. Conform datelor AC Nielsen, Rio Bucovina este al doilea mare jucator ca volum, detinand o cota de aproape 10% din piata apelor imbuteliate (date de piata aferente perioadei aprilie - mai 2015). Apa minerala naturala “Bucovina” provine din surse subterane, izolate de orice activitati ale omului, si este certificata de catre Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului "Alfred Rusescu" pentru a fi utilizata in prepararea alimentelor destinate sugarilor.

Tranzactia va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice si cea de-a 3-a pe piata romaneasca. In anul 2007, Tymbark Maspex Romania, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achizitionat brandul Arnos iar in anul 2013 brandurile Salatini si Capollini – cele mai vechi marci comerciale de pe segmentul biscuiti sarati (crackers) si covrigei (brezels).

Citeste si:
Iohannis a subliniat la consultările cu Biden importanța creării...
Iohannis a subliniat la...

Romania reprezinta pentru Maspex o a doua piata ca marime, dupa Polonia, atat din punctul de vedere al cifrei de afaceri si al investitilor efectuate, cat si ca putere de cumparare. In prezent, Maspex este cunoscut in Romania ca producator de produse instant, de sucuri, nectaruri si bauturi racoritoare, paste fainoase, biscuiti sarati (crackers) si covrigei (brezels). Compania a intrat pe piata romaneasca in anul 1996 si in prezent este unul dintre cei mai mari investitori polonezi in Romania. Produse precum: sucurile pentru copii Tedi, nectarurile si sucurile Tymbark, ciocolata calda si cappuccino La Festa, ceaiurile instant Ekland, crema pudra pentru cafea Coffeeta, biscuitii sarati (crackers) si covrigeii (brezels) Salatini sunt jucatori importanti iar unele dintre ele sunt lideri incontestabili ai pietei.

Krzysztof Pawiński, Presedintele Consiliului de Adminstratie al Grupului Maspex Wadowice: „In Romania detinem o pozitie foarte buna pe segmentul produselor instant, cu brandurile La Festa si Ekland, pe piata sucurilor, nectarurilor si a bauturilor racoritoare cu brandurile Tedi si Tymbark, iar la categoria crackers si brezels cu brandul Salatini. Pe piata apelor minerale nu am fost prezenti pana acum, iar aceasta este o categorie care se afla in crestere. In prezent, segmentul apelor minerale ocupa o cota de 50% din piata bauturilor nealcoolice din Romania.
Comparativ, piata bauturilor racoritoare reprezinta 10%. Brandul Bucovina va creste semnificativ competitivitatea noastra si va consolida pozitia companiei pe piata romaneasca. In plus, in Romania consumul de apa imbuteliata se afla inca la un nivel scazut, comparativ cu alte tari din Europa, ceea ce, cu certitudine, ne creeaza o perspectiva de dezvoltare, la aceasta contribuind si tendintele spre un mod de viata sanatos.”

Krzysztof Grabowski, Presedintele Consiliului de Administratie al companiei Tymbark Maspex Romania: „Dupa tranzactia istorica din iulie 2015, cand Grupul Maspex Wadowice a achizitionat active ale firmei Agros Nova din Polonia, aceasta avand ca efect crearea unui grup alimentar cu un rulaj de aproape 1 miliard de euro, preluarea Rio Bucovina de catre Grupul Maspex Wadowice va reprezenta cea mai importanta achizitie realizata in Romania de catre Maspex.”

Citeste si:
Branduri alimentare autohtone au ajuns la multinationale
Branduri alimentare autohtone...

Dorel Radu, Director general Rio Bucovina: „Achitionarea companiei Rio Bucovina de catre una dintre cele mai mari companii poloneze din Europa Centrala si de Est va constitui un moment foarte important pentru piata de FMCG din Romania. Ca parte a Grupului Maspex, alaturi de Tymbark Maspex Romania, Rio Bucovina isi va consolida si mai mult pozitia pe piata producatorilor de apa minerala naturala, apa de izvor si apa de masa din Romania. Sunt sigur ca experienta companiei poloneze, precum si obiectivele ambitioase ale acesteia privind portofoliul de produse vor contribui substantial la dezvoltarea continua a brandurilor detinute de compania Rio Bucovina.”

Grupul Maspex Wadowice este una dintre cele mai mari companii din Europa Centrala si de Est pe segmentul produselor alimentare. Compania este lider incontestabil pe piata sucurilor, nectarurilor si a bauturilor racoritoare in Polonia, Cehia si Slovacia, si un producator important in Ungaria, Romania, Bulgaria si Lituania. De asemenea, Grupul este un important jucator pe piata produselor instant (cappuccino, cacao, crema pudra pentru cafea, ceaiuri instant) in Europa Centrala si de Est.

Citeste si:
Concurenta cere Politiei Rutiere controale privind RCA
Concurenta cere Politiei...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.