Business 6 Mai 2015 09:31
Studiul Global Career Aspiration Survey al Right Management indica neconcordante intre aspiratiile angajatilor si obiectivele de performanta ale angajatorilor.

Doar 10% dintre angajati definesc succesul in cariera in termeni de performanta de varf si productivitate, se arata intr-un studiu multinational lansat de Right Management, expert global in cariera, parte din ManpowerGroup (NYSE: MAN). Date fiind dificultatile repetate pe care angajatorii le intampina in identificarea si atragerea de personal pregatit si motivat, care sa ii sustina in atingerea obiectivelor de afaceri, rezultatele studiului indica o nepotrivire persistenta intre aspiratiile angajatilor si cerintele de performanta ale angajatorilor.

„Angajatii de varf, asa-numitii high performers, au un impact considerabil asupra rezultatelor de afaceri”, spune Mara Swan, vicepresedinte executiv al ManpowerGroup si liderul global al Right Management. „Deficitul de talente se manifesta peste tot in lume, indeosebi pentru seturile de abilitati cele mai cerute, iar noua realitate obliga departamentele de resurse umane sa regandeasca felul in care isi dezvolta si motiveaza angajatii. Pentru a atrage si pastra talentele, dezvoltarea angajatilor trebuie sa devina o prioritate pentru organizatii, care trebuie sa-si mobilizeze liderii si sa ofere angajatilor indrumarea necesara pentru a-si largi sfera de experienta, cunostintele si competentele”
, explica Mara Swan.

Echilibrul corect intre viata si munca ocupa primul loc intre aspiratiile de cariera.
Studiul Global Career Aspiration Survey arata ca la nivel global numai 3% dintre angajati aspira in primul rand la obtinerea unei pozitii inalte si vizibile, in timp ce 17% plaseaza dorinta de a fi cei mai buni in activitate pe primul loc. Fata de acestia, numarul celor ce aspira intai si intai la echilibru intre viata si munca este mai mult decat dublu la nivel global (45%), iar in cazul europenilor mai mult decat triplu (55%). Cei mai putini inclinati sa aspire prioritar la excelenta in activitate sunt generatia Y, millenials (14%), spre deosebire de generatia X (17%) sau asa-numitii baby boomers (22%).

Fericirea sau multumirea la locul de munca sunt mai importante decat salariul sau performanta.
26% dintre respondentii studiului definesc succesul la locul de munca prin prisma placerii sau fericirii, fiind urmati de cei ce echivaleaza succesul cu salariul (19%), calitatea muncii (18%), respectul si recunoasterea (15%) si performanta de varf (10%). Performanta este mai putin definitorie pentru sucess in cazul europenilor (8%), decat al nord-americanilor (12%) sau asiaticilor (14%). Din punct de vedere al generatiilor, importanta acordata performantei este relativ egala: 10% din generatia Y, 11% din generatia X si 8% dintre Baby boomers definind succesul ca performanta de varf.

Citeste si:
Ce ar fi vrut Ilinca Vandici să fie, dacă nu era prezentatoare:...
Ce ar fi vrut Ilinca Vandici...

Liderii trebuie sa dea dovada de respect.
53% dintre respondentii studiului spun ca principala lor asteptare de la lideri este respectul pentru cunostintele si experienta angajatului. Alte asteptari includ incredere reciproca (51%), transparenta (37%), invatare si dezvoltare (32%) si o relatie intre egali, indiferent de titulatura postului sau pozitionarea ierarhica (30%). In Europa, principala astepare de la lideri este increderea reciproca.

Increderea reciproca este esentiala si in relatiile intre colegi.
59% dintre angajati isi doresc din partea colegilor incredere, aceasta asteptare fiind urmata de respect pentru cunostinte (48%), o relatie de la egal la egal (46%) si transparenta (41%). Dorinta de incredere reciproca este mai pronuntata in randul europenilor (67%), in timp ce in America de Nord prioritatea este respectul pentru cunostinte (54%). Generatia Baby Boomer este mai orientata spre incredere decat generatiile X si Y (65% versus 61%, respectiv 51%).

Citeste si:
Câți bani câștigă Dana Roba, după ce s-a întors la muncă: „Le dau...
Câți bani câștigă Dana Roba,...

Angajatii vor renunta la locul de munca actual daca li se ofera un echilibru mai bun intre viata si munca sau o remuneratie mai mare.
35% dintre cei chestionati indica echilibrul viata/munca si alti 35% remuneratia crescuta ca principalii factori care i-ar determina sa schimbe locul de munca, in timp ce alti 25% ar fi interesati de o cultura organizationala diferita sau de responsabilitati si sarcini mai interesante. In Asia, 54% dintre angajati si-ar schimba locul de munca pentru a obtine echilibrul viata/munca, in timp ce in America de Nord si Europa, procentul este de 41%, respectiv 24%.

„Oamenii sunt multumiti si implicati la locul de munca atunci cand ceva ii inspira. Cand angajatii au parte de dezvoltare in sensul aspiratiilor lor de cariera, prin dialog constant cu managerii lor, potentialul de motivatie creste, iar angajatii sunt mai pregatiti sa isi asume noi provocari”, a subliniat Mara Swan.

Citeste si:
Tily Niculae și-a început cariera la doar 16 ani. Cât de greu i-a...
Tily Niculae și-a început...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.