Piata berii a scazut anul trecut cu 8,6% fata de 2013, pentru al doilea an consecutiv, pe fondul presiunii fiscale, potrivit Asociatiei Berarii Romaniei, care spera la o revigorare a consumului daca va fi adoptat noul Cod Fiscal, documentul prevazand reducerea accizei.

Potrivit sursei citate, scaderea pietei la 14,9 milioane hectolitri a fost cauzata de cresterea accizei la bere cu 16% in 2013, continuata cu modificarea, in 2014, a cursului de schimb pentru calculul acesteia, determinand un avans al accizei cu 5 puncte procentuale.

In 2013, piata a scazut cu peste 10%. "Dupa doi ani consecutivi de contractie accentuata a consumului avand ca principala cauza presiunea fiscala, piata berii are nevoie de o gura de oxigen. (...) Speram intr-o revigorare a consumului dupa reducerea accizei prevazuta in proiectul de Cod Fiscal, la minimul european. (...) Pe fondul contractiei consumului, pierderile la bugetul de stat din TVA si alte taxe aferente productiei de bere au depasit veniturile din acciza", a declarat presedintele Berarii Romaniei, Lucian Ghinea, care este si directorul general al Bergenbier.

Un roman a consumat, in medie, anul trecut, 74 de litri de bere, in scadere de la 81 litri in 2013 sau fata de maximul de 99 litri in 2008. Contractia pietei de bere din 2014 a condus la o scadere cu 2 milioane de euro a bugetelor investite de berari, acestea totalizand 60 milioane de euro. "Aceasta scadere o putem traduce cu 6.000 de locuri de munca mai putin in industrie, achizitii de materii prime mai mici cu 5,6 milioane euro, 6 milioane euro incasari mai mici la bugetul statului", a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei.

La nivelul producatorilor din asociatie, numarul angajatilor s-a redus cu 300 anul trecut, ajungand la 3.700. Exporturile au scazut anul trecut cu 0,05 milioane hectolitri, la 0,45 milioane hl, iar importurile s-au redus cu 0,09 milioane hectolutri, la 0,45 milioane hl. De altfel, 96% din piata locala de bere reprezinta productie locala.

Citeste si:
Vești bune pentru clienții Hidroelectrica
Vești bune pentru clienții...

Din totalul consumatorilor, 53,1% (in scadere cu 0,1 puncte procentuale fata de anul precedent) au preferat berea la PET, consumul de bere la sticla a scazut cu 0,5 puncte, la 25,8%, iar consumatorii de bere la doza au reprezentat 17,6% din piata, cu 0,5 puncte mai mult fata de anul precedent. Berea la halba a acoperit 3,5% din piata, cu 0,1 puncte mai mult fata de anul precedent, scrie MEDIAFAX.

Asociatia Berarii Romaniei a fost infiintata in 2008 si are 8 membri: Bergenbier, Heineken, URBB, Ursus, Martens, microberaria Clinica de bere si Soufflet Malt Romania si Asociatia producatorilor de hamei. Cei sase membri producatori de bere furnizeaza peste 80% din cantitatea de bere consumata in Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.