"Am ridicat aceasta chestiune in legatura cu Facebook si vom colabora cu omologii nostri din Irlanda pentru a afla mai multe in legatura cu imprejurarile" in care a fost facut acest studiu, a declarat un purtator de cuvant al ICO, miercuri, pentru AFP.
Reprezentantii ICO au spus ca este prea devreme sa precizeze ce aspecte legale a incalcat Facebook prin realizarea acestui experiment, conform Financial Times. Totodata, publicatia Financial Times precizeaza ca in aceasta ancheta va fi implicata si autoritatea responsabila cu protectia datelor din Irlanda, intrucat sediul european central al retelei Facebook se afla la Dublin.
Saptamana trecuta a fost facuta publica informatia ca reteaua de socializare Facebook a manipulat emotiile resimtite de aproape 700.000 dintre utilizatorii sai, in cadrul unui experiment secret, in urma caruia a descoperit ca starile de fericire si de tristete sunt "contagioase", putand fi transmise de la un internaut la altul.
Experimentul, care nu a beneficiat de consimtamantul utilizatorilor, a provocat un val de critici in randul acestora, din cauza incalcarii vietii private si a unor principii de natura etica, dupa cum a informat, pe 29 iunie, independent.co.uk.
La randul lor, reprezentantii Facebook au declarat ca reteaua de socializare va lua masuri pentru imbunatatirea procedurilor sale, astfel incat sa previna astfel de reactii.
"Este evident ca anumite persoane au fost deranjate de acest studiu si ne asumam responsabilitatea", a declarat, miercuri, pentru AFP, un purtator de cuvant al Facebook. "Cercetarea a fost facuta cu respectarea protectiei informatiilor personale si suntem bucurosi sa putem raspunde la toate intrebarile pe care le au autoritatile de reglementare", a mai spus reprezentantul Facebook.
Cătălin Moroșanu a fost victima hackerilor. Și-a pierdut conturile...
Conform independent.co.uk, timp de o saptamana, in anul 2012, Facebook a manipulat "news feed"-urile (sectiunea in care sunt prezentate noutatile publicate de internauti) de la aproape 700.000 de utilizatori pentru ca acestea sa para mai "fericite" sau mai "triste" decat erau in mod obisnuit. Dupa incheierea experimentului, cercetatorii au aflat ca utilizatorii tind sa publice comentarii pozitive sau negative, in corelatie cu orientarea care a fost data "news feed"-ului lor.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Inspector ITM, reţinut după ce ar fi beneficiat de un plin de benzină pentru...
Sursa: wall-street.ro