ANT a organizat la inceputul anului licitatii in valoare totala de 19 milioane de euro pentru promovarea turismului romanesc pe televiziuni si in presa scrisa din Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Romania si SUA.

Deschiderile ofertelor a avut loc in lunile ianuarie si februarie in Romania, la sediul ANT.

S-au prezentat un ofertant pentru campania din Franta, un ofertant pentru Germania, unul pentru Romania si doi ofertanti pentru SUA.

"In prezent, procedurile pentru media Franta, media SUA si media Romania se afla in evaluare, iar procedurile pentru media din Marea Britanie, Italia si Germania au fost anulate, deoarece nu a fost depusa nicio oferta sau au fost depuse oferte necoforme", se arata intr-un raspuns ANT la solicitarea MEDIAFAX.

Citeste si:

Pentru licitatiile privind promovarea pe canale tv si presa scrisa au fost alocate urmatoarele bugete (fara TVA): 13,6 milioane de lei pentru Franta, 17 milioane de lei pentru Germania, 13,6 milioane de lei pentru Italia, 12,5 milioane de lei pentru Marea Britanie, 16,6 milioane de lei pentru Romania si 11,3 milioane de lei pentru SUA.

"Pana in prezent nu a fost semnat niciun contract, intrucat procedurile se afla in evaluare. Procedura va fi reluata, conform legislatiei in vigoare", se mai arata in raspunsul ANT.

Peste 7,9 milioane de turisti s-au cazat anul trecut in Romania, cu 3,5% mai multi decat in 2012. Din totalul turistilor straini, de 1,71 milioane, cei mai multi au provenit din Germania (228.592), Italia (181.894) si Franta (118.649).

In schimb, anul 2014 a inceput prost. Numarul de turisti in structurile de cazare din Romania a scazut cu 0,4% in luna ianuarie, s-a diminuat si numarul de nopti de cazare, cu 2,3% si, in acelasi timp, au intrat in tara cu 1,8% mai putini vizitatori straini, potrivit Institutului National de Statistica.