Compania Viber Media, producatorul aplicatiei pentru apeluri de voce pe internet Viber, va fi preluata de Rakuten, cel mai mare retailer online din Japonia, pentru 900 de milioane de dolari, potrivit Wall Street Journal.

Viber Media, cu sediul in Cipru, dezvolta aplicatii de mesagerie si voce pe internet destinate smartphone-urilor, tabletelor si computerelor. Aplicatiile si serviciile companiei au 300 de milioane de utilizatori in 193 de tari.

Rakuten are 200 de milioane de utilizatori, iar preluarea Viber va extinde afacerile companiei japoneze, care detine, pe langa operatiunile de baza de comert electronic, si activitati in zona serviciilor financiare, e-readere si chiar o echipa de baschet.

Directorul general al Rakuten, Hiroshi Mikitani, a declarat vineri intr-o conferinta de presa ca grupul japonez a acceptat sa plateasca aproape 1 miliard de dolari pentru Viber deoarece ofera un potential urias de crestere a veniturilor si a numarului de clienti, in special pe pietele emergente, scrie MEDIAFAX.

Compania japoneza, fondata in 1997 de Mikitani, vrea sa devina un furnizor global de servicii online destinate platformelor mobile, adoptand modelul gigantului SoftBank Corp.

Mikitani, fost bancher cu diploma de la Universitatea Harvard, a construit o companie cu venituri de peste 5 miliarde de dolari pe an. Principalele cative ale Rakuten sunt o piata de desfacere online unde activeaza zeci de mii de comercianti, un serviciu online de turism si calatorii si o banca pe internet.

Cea mai mare parte din veniturile companiei provin din Japonia, unde are 90 de milioane de utilizatori. Dominatia companiei pe piata nipona a comertului online este amenintata insa de companii precum Amazon si Yahoo.

Rakuten a preluat in 2012 o participatie la start-up-ul american Pinterest, dupa ce in 2011 a cumparat retailerul canadian de carti in format electronic Kobo, pentru 315 milioane de dolari.

Incepand din 2012, Mikitani a decretat ca toate afacerile si comunicarile interne ale Rakuten, de la conferinte la anunturi si meniurile de la cantina angajatilor, sa fie in limba engleza, pregatind astfel compania pentru o prezenta globala.

Citeste si:
4 motive pentru care angajații încep să se întoarcă în spațiile de...
4 motive pentru care...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.