Volumul vanzarilor Heineken in Romania a scazut anul trecut, piata berii fiind afectata de vremea nefavorabila si evolutia slaba a cererii din partea consumatorilor, a anuntat miercuri compania olandeza.

Afacerile Heineken in Romania au fost afectate de asemenea, in 2013, de intensificarea promotiilor cu preturi reduse din partea concurentei, dar compania noteaza ca si-a majorat usor cota pe piata romaneasca.

Piata romaneasca a berii s-a contractat cu 8% in primele opt luni ale anului trecut, la cel mai redus nivel din 2008, dupa cresterea accizelor, potrivit datelor anuntate in noiembrie de asociatia Berarii Romaniei. Peste 97% din berea consumata in Romania este produsa intern.

Heineken are patru fabrici in Romania, la Miercurea Ciuc, Constanta, Craiova si Mures, si 1.100 de angajati.

Vanzarile companiei olandeze in Europa Centrala si de Est au scazut cu 5,6% in 2013, la 3,1 miliarde euro, iar profitul operational consolidat a coborat cu 13%, la 290 milioane euro, in principal din cauza profitabilitatii mai scazute din Rusia, Polonia si Romania, potrivit unui comunicat publicat miercuri de grup.

In baza organica, vanzarile Heineken in regiune au coborat cu 2,1%. Venitul pe hectolitru a urcat cu 4% in baza organica, la 66 euro.

Heineken a vandut 44,3 milioane hectolitri de bere anul trecut in Europa Centrala si de Est, in scadere cu 6%, cu cresteri in Austria, Ungaria, Germania si Serbia si scaderi in Rusia, Polonia, Slovacia, Grecia si Romania, scrie MEDIAFAX.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.