Statul estimeaza ca va plati constructorilor pana la 1 miliard de euro pentru intretinerea autostrazii Comarnic - Brasov pe perioada de 26 de ani a contractului de concesiune, din banii incasati prin taxarea soferilor, suma fiind separata de costul de constructie si proiectare.

"Este foarte greu de apreciat in momentul asta, pentru ca acel asa-numit financial closing nu este finalizat. Eu v-am spus evaluarea noastra, si puteti calcula si dumneavoastra, ne va costa 52.000 de euro pe luna pe kilometru, inmultiti cu 60, vedeti cat iese. Aceasta este o suma plafon, aceasta este suma maxima. Ca sa ajungi sa-ti plateasca cineva suma maxima, trebuie sa o justifici, trebuie sa arati lucrarile pe care le-ai facut, intretinerea, trebuie sa justifici. Maxim pe luna este 52.000 euro pe un kilometru, si trebuie sa va ganditi ca este un kilometru de autostrada in munte, unde ai sase luni de iarna, gradul de uzura este foarte mare, o data la cinci ani, conform contractului, se fac reparatii capitale", a declarat joi Sova intr-o conferinta de presa, dupa ce a fost intrebat la cat se angajeaza statul sa plateasca anual asocierii care va construi autostrada Comarnic - Brasov, transmite MEDIAFAX.

In conditiile in care autostrada va avea aproximativ 60 de kilometri, incluzand 7 km de drumuri de legatura, rezulta ca suma maxima pentru intretinere se va plasa la 973 milioane euro pe perioada concesiunii.

Sova a precizat ca aceste costuri sunt separate de cele pentru constructia propriu-zisa a autostrazii, care sunt evaluate la aproximativ 1,5 miliarde euro. La acestea se adauga si cheltuieli de aproximativ 300 milioane euro pentru proiectare, project management, consultanti sau sisteme inteligente de transport, realizarea intregului proiect urmand sa coste in total 1,8 miliarde euro, fara TVA.

Nivelul taxei de utilizare a autostrazii, evaluat in prezent la 5,7 lei + TVA, va fi stabilit si incasat de Guvern.

Sova estimeaza ca traficul pe aceasta autostrada va fi urias, "niste zeci de mii de masini pe zi", si precizeaza ca solutia tehnica de taxare nu a fost deocamdata stabilita, dar ar putea presupune mai multe variante.

Citeste si:
„Autostrada electrică” a Moldovei: Un retur Suceava-București, de...
„Autostrada electrică” a...

"Daca vor fi si bariere, vor fi solutii care sa nu ingreuneze traficul", a precizat ministrul delegat.

Citeste si: Comarnic-Brasov, gata in 2017, dar cu taxa


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.