CE a aprobat noua politica privind infrastructura de transport a UE in perioada 2014-2020, urmand ca doua dintre cele noua coridoare principale europene sa traverseze Romania.

Bugetul multianual al UE pentru 2014-2020 aloca 26 de miliarde de euro pentru cele noua coridoare de transport. Romania este inclusa in coridoarele de transport Orient/Est-mediteraneean si Rin-Dunare, arata documente publicate de Comisia Europeana.

Astfel, Orient/Est-mediteraneean urmeaza sa conecteze infrastructura de transport maritim de la Marea Nordului, Marea Baltica, Marea Neagra si Marea Mediterana, optimizand utilizarea porturilor tarilor UE. Proiectul va imbunatati legaturile de transport intre nordul Germaniei, Cehia, regiunea Panonica si Europa de Sud-Est. Coridorul continua pe mare catre Grecia si Cipru.

Coridorul Rin-Dunare, avand la baza Dunarea si Main (Germania), va lega regiunile Strasbourg si Frankfurt, prin sudul Germaniei, de Viena, Bratislava, Budapesta si Marea Neagra, cu o componenta importanta asigurand conexiunea intre Munchen, Praga, Zilina, Kosice si granita cu Ucraina.

Romania poate obtine in programul Orient/Est-mediteraneean o finantare europeana pentru calea ferata Arad-Timisoara-Calafat. De asemenea, Comisia ar putea aloca fonduri pentru modernizarea infrastructurii rutiere intre Vidin si Craiova.

Cele sapte coridoare de transport in care Romania nu este implicata sunt coridorul Scandinavo-mediteranean, Marea Nordului-Marea Baltica, Marea Nordului-Marea Mediterana, Marea Batica-Marea Adriatica, Rin-Alpi, coridorul Atlantic si coridorul Mediteranean.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.