Mediul rural acopera in prezent o pondere de 60-70% din vanzarile de materiale de zidarie, situatia inversata fata de perioada anterioara crizei, atunci cand peste 70% din consum viza proiecte din mediul urban, potrivit estimarilor sefului producatorului de caramizi Cemacon.

"Mediul rural are o pondere intre 60 si 70% din consum. Oamenii de la tara nu prea depind de credite (...), traiesc pe principiul economisirii. Economisesc si mai fac o camera", a declarat Stoleru, potrivit MEDIAFAX.

El estimeaza ca inainte de venirea crizei cota principala in consumul de materiale de zidarie, respectiv caramizi si BCA, apartinea mediului urban.

Stoleru afirma ca este dificil de avansat o estimare a evolutiei pietei de caramizi in prima parte din 2013, din cauza ca multe companii nu ofera date concrete legate de vanzari, dar apreciaza ca industria genereaza un consum anual de aproximativ 1,8 - 1,9 milioane metri cubi, in valoare de circa 60 milioane euro, fara TVA.

Reprezentantul Cemacon estimeaza, intr-un scenariu pesimist, ca in acest an consumul de materiale de zidarie s-ar putea mentine la nivelul din 2012, sustinut in principal de proiecte derulate de persoane fizice si constructori mici sau medii.

"Principalul si cel mai vizibil factor negativ este consumul foarte mic, care atrage dupa sine o presiune foarte mare pe producatori in a-si impinge marfa in piata, in a-si mentine sau, in cazul nostru, a-si creste cota de piata. Un alt factor negativ care se transfera imediat asupra altei verigi din piata este faptul ca firmele de constructii nu mai au lucrari si au probleme foarte mari de lichiditati. Acesta este un risc care automat se transfera asupra producatorilor, de neincasare a banilor. Suntem intr-un cerc vicios", a afirmat Stoleru.

Compania a inregistrat in primele sapte luni ale acestui an un avans al vanzarilor de 40% in valoare si 36% in volum si estimeaza ca va incheia 2013 cu afaceri de 50 milioane lei, mai mari cu 40% fata de 2012.

Printre factorii care sustin cresterea vanzarilor se numara optimizarea portofoliului, extinderea ariei de acoperire, derularea unui proces de rebranding si a diverse actiuni de promovare si marketing, potrivit sursei citate.

Citeste si:
Trei afaceri cu profit sigur în mediul rural
Trei afaceri cu profit sigur...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.