Privatizarea CFR Marfa continua doar cu Grup Feroviar Roman (GFR), companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, dupa ce asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz si compania americana OmniTRAX s-au retras, scrie MEDIAFAX.

Asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz a anuntat miercuri ca a decis sa se retraga din procesul de privatizare a CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura la institutiile abilitate.

"Va informam ca Transferoviar Grup, in asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis sa stopeze demersurile pentru achizitionarea pachetului majoritar al CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura de privatizare la institutiile abilitate"
, se arata intr-un comunicat al asocierii.

Compania precizeaza ca, avand in vedere complexitatea procesului si volumul semnificativ de informatii care trebuiau analizate pentru realizarea in mod corespunzator a propriei evaluari a CFR Marfa, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amanare.

"Aceste cereri au fost respinse, in ciuda standardelor europene in materie de privatizari care impun acordarea unui termen de minim doua luni pentru realizarea de catre potentialii investitori a propriei evaluari (camera de date a putut fi accesata incepand cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalitatii de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoastere a situatiei CFR Marfa", se spune in comunicat.

In consecinta, asocierea arata ca este pusa in situatia de a nu depune miercuri oferta angajanta in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa.

Premierul Victor Ponta si-a asumat public, in Guvern, responsabilitatea privatizarii CFR Marfa si i-a spus ministrului Transporturilor ca nu are de ce sa il critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor in actiuni era introdusa de la inceput in procedura, "altfel nu venea nimeni" la licitatie.

"Vreau sa spun public ca nu ma derobez de responsabilitate, am stiut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte - poate ca o companie americana e nemultumita, dar nu le-am stabilit chiar noi, asa, de capul nostru, acele termene, board-ul (FMI-n.r.) de pe 26 (iunie-n.r.) e pe 26, tot in America", a spus Ponta.

De asemenea, el a aratat ca vrea sa dea "un semnal" ca procedurile au fost indeplinite conform legii si discutiilor cu partenerii internationali. Totodata, Ponta s-a interesat de modul in care se finalizeaza procedura de privatizare.

"Astazi, la ora 12,00, e termenul limita de depunere a ofertelor, maine la ora 11.00 trebuie sa desemnam un castigator",
l-a informat pe Ponta ministrul Transporturilor, adaugand ca are doua luni la dispozitie pentru semnarea contractului de privatizare.

Citeste si:
Premierul Morawiecki solicită acordarea rapidă a statutului de...
Premierul Morawiecki solicită...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.