Business 27 Mai 2013 10:42
Contractul cu compania Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania nu se mai incheie luni cu totul, a declarat, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Dan Sova.

"Luni se incheie cu totul. Suma este stabilita", declara de curand Dan Sova, intrebat de jurnalisti despre contractul cu Bechtel, relateaza realitatea.net.

In ceea ce priveste stadiul contractului, Sova a precizat ca este 'aproape reziliat' si ca 'mai sunt de discutat mici amanunte, nu esentiale'.

Potrivit televiziunilor de stiri, autoritatile au o problema in negocierile de reziliere, mai exact in stabilirea depagubirilor pe care statul ar urma sa le dea catre Bechtel.

Dan Sova si premierul Ponta au declarat ca aceste despagubiri ar fi de ordinul milioanelor de euro, desi alte surse au vorbit de-a lungul timpului de un contract-beton a carui reziliere ar atrage despagubiri de sute de milioane de euro.

Proiectul de construire a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in anul 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta.

Compania a finalizat pana acum 52 km de autostrada (Turda-Campia Turzii) din totalul de 415 km, iar termenul de finalizare a autostrazii fusese stabilit initial pentru anul 2011 si prelungit cu un an din cauza intreruperilor lucrarilor in 2005. Intre timp, Bechtel a renuntat la partea de autostrada intre Targu Mures si Brasov.

Dupa 11 ani de la semnarea contractului, statul roman are 52 de kilometri de autostrada in functiune si 1,4 miliarde de euro deja platite.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.