Dupa un inceput de sezon dezastruos, Michael Schumacher revine, incet-incet, in lupta pentru titlul modial. Plecat de pe pozitia a 13-a a grilei de start in MP de Formula 1 a Republicii San Marino, germanul a reusit sa termine pe locul doi. Pe primul loc a terminat Fernando Alonso, care a reusit astfel sa castige a treia cursa din cele patru disputate in acest sezon.

Ultimul loc al podiumului a fost ocupat de catre pilotul echipei BAR-Honda, Jenson Button. "Masina este foarte puternica iar pneurile au inceput sa devina mai competitive. In plus, nu mai exista probleme in ceea ce priveste fiabilitatea", a spus Michael Schumacher, dupa sesiunea de incercari desfasurata vineri. Din fericire, cursa i-a dat dreptate. Schumacher a inceput cursa de pe locul 13, dar a avansat repede, profitand, este drept, si de abandonul unor piloti mai bine clasati. Apoi, aflat pe locul trei, a reusit sa-l depaseasca pe Button cu ajutorul unor piloti intarziati. Ultimele 10 tururi ale MP au fost cu adevarat spectaculoase, pentru ca Schumacher incerca de zor sa-l depaseasca pe Alonso, dar ibericul "s-a tinut tare" si a terminat pe prima pozitie. In alta ordine de idei, Alonso si-a prelungit cu un an contractul cu echipa Renault, acordul sau urmand sa expire la sfarsitul sezonului 2006.


"S-a rezolvat, Fernando va pilota un monopost Renault in 2006", a declarat directorul general al echipei Renault, Flavio Briatore. Initial, contractul pilotului spaniol expira la sfarsitul sezonului 2005 si existau speculatii potrivit carora el ar fi negociat cu echipa Ferrari. Aceste zvonuri au fost dezmintite de Briatore, care a afirmat ca Alonso nu va merge la Ferrari atat timp cat Michael Schumacher este acolo, adica cel putin pana la finalul sezonului 2006.

Totodata, si Flavio Briatore si-a prelungit pana la sfarsitul anului 2006 contractul cu echipa Renault, la care ocupa functia de director general. "Suntem foarte multumiti de munca depusa pana acum si de rezultatele obtinute de echipa sub conducerea lui Flavio Briatore. Bineinteles, aceasta decizie a fost luata cu acordul viitorului nostru presedinte, Carlos Ghosn, care doreste sa mentina continuitatea la o echipa ce castiga", a declarat presedintele Renault F1, Patrick Faure.