Primele informatii despre editia cu numarul 45 a Turului ciclist al Romaniei au fost oferite de Vasile Selejan, secretar general al federatiei de specialitate, invitat la prezentarea primei echipe continentale, Olimpic Autoconstruct Campulung Muscel.

Inclusa pentru intaia oara in calendarul Uniunii Cicliste Internationale (UCI), cea mai longeviva competitie pe doua roti din tara noastra va beneficia de un buget mai consistent ca pana acum, valoarea premiilor anuntate cifrandu-se la aproape 22.000 de euro. Suma la care se vor adauga banii veniti de la sponsorul principal BRD Groupe Societe Generale, de la ANS, DHS (Fabrica de Biciclete din Deva), Firma de Curierat Rapid TNT, Sert Marochinerie, Loteria Nationala, Orange, de la consiliile judetene si municipale ale zonelor pe unde va trece caravana Micii Bucle.

Turul va debuta la 7 iunie, cu un contratimp individual la Botosani, localitate unde s-a incheiat precedenta editie si unde gazdele au oferit numeroase premii, aruncand manusa federatiei pentru a organiza plecarea, in 2008, din aceasta urbe. Ciclistii vor strabate 1076 kilometri, de-a lungul a sapte etape: Botosani-Piatra Neamt, Piatra Neamt-Miercurea Ciuc, Miercurea Ciuc-Sibiu, Sibiu- Balea Lac, transbordare la Curtea de Arges, de unde se va pleca spre Valenii de Munte, apoi spre Braila, iar dupa o alta transbordare, spre Macin, se va merge spre punctul final, Constanta, la 14 iunie.

Conform cerintelor UCI, vor avea loc controale antidoping, realizate cu sprijinul ANAD. Pana acum au sosit pe adresa federatiei 18 cereri de participare din diverse tari, Biroul Federal trebuind sa faca ulterior selectia. Romania nu va avea o echipa nationala, astfel ca vom fi reprezentati de 3-4 formatii de club, alte precizari urmand sa fie facute la conferinta de presa ce va precede Turul.

Team cu un buget cat al federatiei

Una dintre aceste formatii va fi Olimpic Team Autoconstruct Campulung Muscel, care are un buget de cinci miliarde de lei vechi. Infiintata in urma cu patru ani, in memoria fostului campion Dan Racasanu, a fost preluata de firma care produce remorci pentru autocamioane, sportivii beneficiind de echipament performant, salarii corespunzatoare, deplasari la competitii in tara si strainatate, etc. Managerul Cristian Parlici si Radu Calangiu (reprezentantul Autoconstruct), au venit la intalnirea cu mass-media bucuresteana impreuna cu Marian Fulga, vicepresedinte al Consiliului Judetean Arges si cu noua dintre cei 14 tineri rutieri, care bat la portile performantei.

Cativa dintre acestia s-au numarat printre protagonistii unor competitii in cursul anilor trecuti. Ionel Rusu a devenit dublu campion national de pista si vicecampion la fond, clasandu-se al doilea la Jocurile Balcanice si la Jocurile Marii Negre, Marius Cojocaru a ocupat locul secund in Turul Dobrogei, Adrian Ionescu a luat laurii nationalelor de fond, iar moldoveanul Serghei Catan a fost primul in Cupa FR Ciclism si medaliat cu aur la CN de contratimp. Din Republica Moldova mai sunt Serghei Tvetkov si Alexandru Braicu, Viaceslav Verciuk e din Ucraina, alti patru juniori provenind din Grecia. Un team multinational, care si-a propus sa participe anul acesta la competitii in Croatia, Muntenegru, Belgia, la Tururile Romaniei, Turciei, Serbiei, dar si al Dobrogei. Federatia intentioneaza sa-l trimita pe Ionel Rusu la un centru international de pregatire in Elvetia, pentru o perioada de trei luni. Dupa care se va alatura colegilor pentru participarea la Turul Romaniei, unde echipa musceleana si-a propus sa se claseze in primele trei.

Acest team tanar, sustinut de o firma a carei cifra de afaceri a depasit anul trecut 25 milioane de euro, isi doreste sa devina cel mai bun din Romania, rezultatele obtinute urmand sa constituie un indemn si pentru alte companii sa investeasca in acest frumos sport.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.