Romania are, potrivit FRF, cea mai numeroasa familie a fotbalului din Europa, care primeste 30% din biletele repartizate pentru Euro 2008. Pentru comparatie, elvetienii dau 10%, austriecii si germanii - in jur de 15%.
Participarea la Campionatul European din Austria si Elvetia este sigura doar pentru jucatori, antrenori si oficialii Federatiei Romane de Fotbal, impreuna cu marea „familie a fotbalului“. Pentru suporteri, prezenta in Elvetia tine exclusiv de noroc, insa fanii romani trebuie sa aiba mai multe „pile“ la Fortuna, intrucit, proportional, FRF pare sa aiba cea mai mare familie din Europa. Cel putin in comparatie cu asociatiile fotbalistice continentale care au publicat pina acum harta impartirii cotei de tichete primite de la UEFA. Din totalul de 1.090.000 de bilete disponibile pentru turneul final din iunie, forul organizator a rezervat pentru federatiile nationale ale tarilor calificate 37 la suta. Alte 32 de procente au fost deja vindute publicului larg, 14% partenerilor oficiali, partenerilor nationali si posturilor de televiziune partenere, 8 la suta pentru „Corporate Hospitality“, 5% VIP-rilor, 3% pentru „familia fotbalului european“ si un procent le-a revenit oraselor-gazda si proprietarilor de stadioane. Practic, fiecare echipa a primit pentru fiecare meci disputat 20% din capacitatea stadionului pe care evolueaza. In medie, cele doua combatante, in faza grupelor, vor fi sustinute de cite sase mii de suporteri.

Dincolo de reglementarile UEFA, fiecare asociatie nationala decide modul in care redistribuie biletele catre suporteri, cu respectarea unor directive ale forului continental, care interzice asocierea cu terte institutii pentru comercializarea biletelor sau oferirea acestora drept premii. Majoritatea asociatiilor au copiat modelul UEFA si au ales modalitatea vinzarii biletelor catre public prin intermediul Internetului, in urma unei trageri la sorti in cazul in care numarul solicitantilor il depaseste pe cel al biletelor. FRF a decis ca 30% din cele aproape 19.000 de bilete care i-au revenit sa le directioneze catre delegatia oficiala si „familia fotbalului“, iar 15 procente sa le revina sponsorilor si partenerilor. Astfel ca publicul larg se va bate pe restul de 55 la suta din bilete, aproape 10.300. O situatie fara precedent printre asociatiile care au publicat pina acum „desfasuratoarele“ si din care rezulta ca federatiile isi opresc pentru membri si apropiati maximum 30 de procente.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.