Grija declarativa a Federatiei Internationale de Automobilism pentru mediul inconjurator, afisata prin pompoase anunturi de cautare a unor formule de combustibili ecologici si, in general, prin mult trimbitate masuri de reducere a poluarii, are o insemnata doza de ipocrizie. In calendarul pe 2008 al Formulei 1 a fost confirmata disputarea primului Grand Prix nocturn, pe noul circuit din Singapore (pe 28 septembrie), iar consumul de energie electrica pe care il presupune un asemenea exercitiu timp de trei nopti va fi urias, mai ales daca tinem seama de standardele ridicate ale F1. Chiar daca neecologic, plusul de spectaculozitate nu poate fi neglijat, asa cum o initiativa laudabila este includerea in calendar a unui nou circuit stradal, la Valencia (24 august), unde se va desfasura Marele Premiu al Europei. Sezonul a fost extins la 18 etape, el urmind sa inceapa pe 16 martie, in Australia, si sa se incheie pe 2 noiembrie, in Brazilia. La start se vor alinia 12 echipe, cu una mai mult decit in 2007, monoposturile nou infiintatei Prodrive urmind sa aiba numerele de concurs 23 si 24, in timp ce McLaren, declasata in acest sezon, va avea numerele 21 si 22. De asemenea, pe circuit vor alerga doua masini ale Force India, noul nume al echipei Spyker dupa preluarea ei de catre miliardarul indian Vijay Mallya si omul de afaceri olandez Michiel Mol.