Nigel Stepney, inginerul de la care a plecat tot scandalul in Formula 1, sustine ca si italienii aveau informatii despre monopostul McLaren.
Inaintea penultimei etape din Campionatul Mondial de Formula 1 (Grand Prix-ul Chinei-Shanghai, duminica, ora 9.00), afacerea de spionaj a fost readusa in actualitate de fostul inginer al echipei Ferrari, Nigel Stepney, concediat de scuderia italiana dupa ce s-a aflat ca a trimis documente secrete designerului-sef de la McLaren. Acesta a declarat ca si italienii au primit informatii secrete despre rivali. Potrivit BBC, Nigel Stepney a trimis e-mailuri, din proprie initiativa, site-ului GrandPrix.com in care sustine ca a primit informatii despre McLaren de la fostul designer-sef al team-ului britanic, Mike Coughlan, dupa ce el i-a trimis acestuia documente secrete despre Ferrari.

„Aveam informatii despre ei (n.r. - McLaren) privind distributia greutatii si alte aspecte ale masinii, pe care mi le-a trimis Coughlan. Ferrari a scapat ieftin. Eram angajatul lor la acel moment. Aveam date despre unele lucruri pe care le faceau la teste, despre nivelul combustibilului, de exemplu. Stiam de cit combustibil aveau nevoie pentru cursa“, a declarat Stepney. Pe de alta parte, Stepney, care este parte intr-un proces civil legat de spionaj economic, recunoaste ca nu are nici un fel de dovada cu care sa-si sustina acuzatiile. „Da, am vorbit cu unii oameni (n.r. - de la Ferrari) despre ele. Nu pot sa dovedesc asta, nu exista e-mailuri sau altceva. Discutii despre combustibil si despre diferentele dintre Ferrari si McLaren au existat in interior. Daca McLaren a avut un avantaj, atunci Ferrari nu a avut? Eu cred ca da.“ La numai citeva ore dupa aparitia acestor informatii, directorul general al echipei Ferrari, Jean Todt, a reactionat, spunind ca Stepney „si-a pierdut capul, problemele sale aparind dupa ce nu a fost promovat in urma plecarii lui Ross Brawn de la Ferrari“.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.