Marele Circ da in acest week-end a doua reprezentatie a sezonului, programand Marele Premiu al Malaysiei pe circuitul de la Sepang. Schimbarile de regulament (motoare care sa "duca" doua curse, un singur schimb de pneuri pe etapa, doua sedinte de calificari) nu au lasat sa treaca prea mult timp pentru a face vizibila nivelarea valorilor. Victoria lui Fisichella (a doua in cariera veteranului italian), clasarile in puncte ale unor outsideri precum Coulthard ori Klien, de la Red Bull, ori abandonul campionului Michael Schumacher au fost punctele de reper ale etapei derulate in Australia, cu doua saptamani in urma.

Deocamdata, la nivel declarativ, replica lui "Sumi" nu s-a lasat asteptata. "Sezonul de Formula 1 este un maraton, nu o cursa de sprint", i-a avertizat campionul german pe cei care spera intr-un sfarsit al hegemoniei Ferrari - Schumacher. Ramane de vazut daca triplul invingator de la Sepang (2000, 2001 si 2004) isi va pune in practica "amenintarile".

Cert este ca cele doua sesiuni de antrenamente libere desfasurate ieri nu i-au dat prea multe sperante "baronului rosu", clasat mult in urma surprinzatorilor brazilieni Ricardo Zonta (pilotul de incercari al lui Toyota), respectiv Felipe Massa (vedeta celor de la Sauber). Facand abstractie de asta, parerile specialistilor referitoare la invingatorul in cursa asiatica, progamata duminica dimineata, la ora 9.00, ora Romaniei, converg catre pilotii de la Renault, cel mai adaptabil team in conditiile de sinuozitate si viteza nu foarte mare ale circuitului de la Sepang.

Citeste si:

Asta in cazul in care ploaia nu va da si mai mult peste cap programul unei curse in care, oricum, pilotii au mari probleme de adaptare, umiditatea excesiva din Malaysia facandu-i pe driveri sa slabeasca pana la cinci(!) kilograme in timpul cursei.