Marele Premiu al Braziliei va consemna, duminica, retragerea din activitate a lui Michael Schumacher, cel mai titrat pilot din istoria Formulei 1, detinator al unor recorduri greu de egalat in Marele Circ. Cariera lui Michael Schumacher a fost marcata de succese, dar si de scandaluri, adversarii acuzindu-l adesea de lipsa de fairplay. Schumi nu a ezitat niciodata sa recurga la orice fel de manevre pentru a se impune.

In 2005, pilotul german a avut un conflict chiar cu fratele sau Ralf, intre cei doi declansindu-se un "razboiul fratricid". In ultima curba dinaintea incheierii Marelui Premiu al statului Monaco, disputat, in mai 2005, pe circuitul stradal de la Monte Carlo, pilotul scuderiei Ferrari, Michael Schumacher, a avut o tentativa de depasire a fratelui sau, Ralf, care concura pentru Toyota.

Ralf Schumacher a declarat despre fratele sau ca "nu este normal", adaugind ca "a pus in pericol vietile amindurora", in timp ce Michael a replicat ca este un pilot "pursinge" si ca astfel de situatii sint inevitabile in Formula 1. Pentru ca cei doi frati sa se impace, dupa acest incident, a fost nevoie de interventia tatalui lor, in rol de mediator.

Scandaluri a la Schumi

Cel mai mare scandal care l-a avut ca protagonist pe pilotul german s-a produs la finalul sezonului din 1997 al F1. Michael Schumacher a fost deposedat, printr-o decizie a Comisiei de disciplina a FIA, de toate punctele cistigate in sezonul 1997, dupa ce, in timpul Marelui Premiu al Europei, disputat pe circuitul spaniol Jerez de la Frontera, germanul l-a acrosat intentionat pe canadianul Jacques Villeneuve, principalul sau contracandidat la titlu. In urma impactului, Schumacher a abandonat, iar Villeneuve a terminat pe locul trei, cistigind titlul mondial.

Un alt incident s-a consumat in acest an, in calificarile Marelui Premiu de la Monaco. Michael Schumacher a fost retrogradat de FIA pe ultimul loc al grilei de start pentru faptul ca a oprit masina pe pista cu citeva secunde inainte de finalul calificarilor, perturbind astfel tururile cronometrate ale citorva piloti, printre care se afla si principalul rival, Fernando Alonso, aflat foarte aproape de a stabili un timp mai bun decit cel al germanului. Comisarii au considerat oprirea lui Schumacher ca intentionata, iar pilotul de la Ferrari a decis sa plece in cursa de la standuri. La Marele Premiu al Principatului Monaco, Schumacher a ocupat locul cinci, cursa fiind cistigata de Fernando Alonso.

Acuzat ca a ucis spectacolul din Formula 1

In ciuda criticilor care i s-au adus de-a lungul carierei, Michael Schumacher nu si-a pierdut simpatia publicului. Iubit de suporteri, dar urit de adversari si chiar de coechipieri, Schumacher nu a fost niciodata afectat de ce spuneau altii despre el. A fost acuzat de numeroase ori ca, prin valoarea sa, a ucis spectacolul din Formula 1.

Citeste si:

"Desi este un pilot extraordinar, nu a avut o influenta buna. Este un competitor foarte puternic, dar spectacolul a disparut putin odata cu dominatia lui Michael. Astept cu nerabdare Formula 1 fara Michael, care sper ca va permite revenirea competitiei", a afirmat fostul campion mondial Damon Hill. "Michael nu este un mare campion. A folosit prea multe trucuri murdare. Este un biet pilot si dupa ce isi va agata casca in cui, nimeni nu-si va mai aminti de el. Pur si simplu nu este un om important. Pe Ayrton Senna, in schimb, nimeni nu-l poate uita", a spus Jacques Villeneuve, care a fost unul dintre cei mai virulenti contestatari ai germanului.

Criticat aspru de rivali

Campionul mondial Fernando Alonso l-a calificat pe marele sau rival, germanul Michael Schumacher, ca fiind "cel mai sanctionat si mai antisportiv pilot din istoria Formulei 1". "Jucatorul francez Zinedine Zidane s-a retras intr-un mod mult mai glorios decit Schumacher, in ciuda incidentului din finala Cupei Mondiale, cind l-a lovit cu capul in piept pe italianul Marco Materazzi", a comentat Alonso anuntul facut de pilotul german privind retragerea sa la finalul acestui sezon competitional.

Nici presa nu-l iubeste prea mult pe Schumacher. "Michael Schumacher, un campion istoric, dar fara aura", a scris AFP, dupa ce germanul si-a anuntat, in luna septembrie, la Monza, iesirea din scena. "El nu a «reinviat» ca Niki Lauda. El nu are acea aura mistica a lui Ayrton Senna. Nu are stofa de erou a la Juan Manuel Fangio. El nu are bonomia lui Keke Rosberg. Este departe de clasa «atit de britanica» a lui Jackie Stewart si nici nu are umorul degajat al lui Nelson Piquet. Si totusi, din punct de vedere statistic, acest pilot este cel mai mare!", a notat agentia franceza.

Avere estimata la 600 milioane de euro

Cu o avere estimata la aproape 600 milioane de euro, pilotul german isi permite sa-si construiasca o proprietate in Elvetia, numita de presa germana "Schumi City" si comparata cu ferma "Neverland" a cintaretului Michael Jackson. Proprietatea, situata in localitatea elvetiana Gland, pe malul Lacului Genfer, se intinde pe aproximativ 60 de hectare si va cuprinde o vila de 2.200 metri patrati, un teren de fotbal, o benzinarie si o plaja privata.

Proprietatea pe care si-o construieste in Elvetia il costa pe pilotul german aproximativ 40 milioane de euro. Michael Schumacher, impreuna cu sotia sa Corinna (37 de ani) si cei doi copii Gina-Maria (9 ani) si Mick (7 ani), se vor muta in noua locuinta in vara anului 2007. Cum va fi Formula 1 fara Schumacher? Este o intrebare pe care multi si-o pun. Cu siguranta, Marele Circ va supravietui fara pilotul german, mai ales ca, se pare, nu va lasa in urma "un vid de putere", spaniolul Fernando Alonso fiind pregatit din toate punctele de vedere sa preia "coroana" germanului.