Cu o suprafata totala de 150.000 de metri patrati, spatiu destinat exclusiv centrelor comerciale de tip mall, Romania se afla cu mult in urma tarilor din Uniunea Europeana. Potentialul de extindere este foarte mare, anul 2006 fiind considerat de analistii pietei din domeniu ca punctul de inceput al unei perioade ce se anunta destul de tumultuoasa.

Companii internationale de renume se asteapta sa intre pe aceasta piata, astfel ca factori precum locatia, calitatea produselor, conceptul, dar si profesionalismul dezvoltatorilor vor reprezenta elementele esentiale ce vor contribui la succesul sau esecul businessurilor din domeniu. Analistii din retail estimeaza ca, in urmatorii doi ani, locuitorii fiecarei zone din Capitala vor dispune de cel putin doua centre comerciale, suprafata totala de spatiu comercial modern fiind estimata pentru sfarsitul anului 2008 la 398.000 de metri patrati.

Radu Tanasescu, Retail Operations Director in cadrul Anchor Grup, primul dezvoltator de centre comerciale din Romania, considera ca piata de retail romaneasca este inca foarte promitatoare, iar dezvoltatorii prefera sa investeasca in Romania. Pe locul intai in topul preferintelor este, de departe, Capitala, in special cu zonele de nord si de vest. Pentru fiecare dintre acestea sunt anuntate 3-4 proiecte. "Si sudul vine destul de tare din urma, doar estul fiind inca in asteptarea unei oportunitati de dezvoltare semnificativa", spune Monica Barbu, senior retail consultant, in cadrul companiei Colliers International.