Formula 1 continua sa fie cea mai urmarita competitie automobilistica din lume. Mai exista si altele spectaculoase, asa cum sunt si cele disputate pe diferite circuite americane, sau raliuri de diferite categorii de prin jurul Acropolei sau din Indepartatul Nord, dar toate sunt cu masini se serie mult imbunatatite. Formula 1 este insa regina acestor competitii pentru ca la mijloc este vorba de monoposturi foarte puternice iar disputa intre firmele celebre devine tot mai inversunata.

Anul trecut intrecerea a fost castigata de Fernando Alonso, spaniolul care a intrerupt suprematia incontestabila a lui Michael Schumacher. Anul acesta intrecerea bolizilor se apropie de sfarsit si disputa este departe de a fi transata.

Imbatabili pe ploaie

Formula 1 din 2006 a inceput sub puternica impresie lasata de campionul lumii en titre, Alonso. La un moment dat el conducea cu un avantaj de multe puncte fata de contracandidatii sai. Cu atat mai mult cucat Schumacher si Ferrari pareau cam blazati. Dar, incet-incet, de cand s-a trecut de jumatatea editiei, germanul a inceput sa forteze si sa se apropie amenintator de liderul Alonso. Iar inaintea circuitului din China intre cei doi protagonisti nu se mai aflau decat doua puncte. Si cu toate ca spaniolul a pornit din pole-position si ajutat de coechipierul lui de la Renault, Giancarlo Fisichella, Alonso n-a putut sa castige.

Din doua motive. Mai intai pentru ca nu a fost ajutat de monopostul sau si de echipa de la "boxe". Iar in al doilea rand de vremea ploioasa si de ambitia, tenacitatea si experienta lui Michael Schumacher care, desi plecat de pe pozitia a sase a grilei de start, a reusit sa ajunga primul la linia de sosire dupa parcurgerea celor 56 de tururi (305,066 km). Terminand pe locul doi, Fernando Alonso a fost egalat la puncte de Schumacher in clasamentul general, asa ca se asteapta ca ultimele doua circuite ramase sa stabileasca ierarhia finala.

Citeste si:

Suzuka si Sao Paolo

Peste doua saptamani vom afla cine va fi castigatorul anului 2006. Atunci se va desfasura Marele Premiu al Braziliei pe circuitul de la Sao Paolo, un circuit dificil care a produs nu doar multe iesiri in decor, ci si destule surprize printre favoritii formulei 1.

Dar pana la Sao Paolo caravana bolizilor Marelui Circ va trebui sa strabata penultimul circuit, cele de la Suzuka, sau Marele Premiu al Japoniei. Interesant de subliniat este faptul ca anul trecut in ambele circuite Alonso a terminat pe treapta a treia a podiumului, Michael Schumacher neclasandu-se printre primii trei! Circuitul de la Suzuka e mai lung (307,573 km) dar cu mai multe viraje scurte, pe cand la Sao Paolo, cei 305,909 km vor trebui sa fie parcursi in 71 de tururi (fata de 53 la Suzuka). Sa mai spunem ca anul trecut Marele Premiu al Japoniei a fost castigat de Kimi Raikkonen, iar cel al Braziliei de Juan Pablo Montoya, ambii pe monoposturi McLaren.

Ce va fi duminica viitoare la Suzuka? Dar la Sao Paolo? Va castiga din nou Alonso, ca si anult recut, sau Michael Schumacher isi va lua adio de la Formula 1 prin a opta sa victorie care-i va incununa o cariera de exceptie?