Campionatul Mondial de Formula 1 se afla in fata unei premiere incredibile: Michael Schumacher si Fernando Alonso isi impart prima treapta in clasamentul general al pilotilor, ambii avand 116 puncte, inaintea disputarii ultimelor doua Mari Premii, Suzuka si Interlagos. Germanul se afla pe primul loc la general, dupa ce a obtinut victoria pe taram chinez, deoarece a castigat mai multe curse decat spaniolul echipei Renault. Schumacher a iesit castigator la Imola, Nurburgring, Indianapolis, Magny-Cours, Hockenheim, Monza si Shanghai, iar Alonso a prins locul intai la Sakhir, Melbourne, Barcelona, Monaco, Silverstone si Montreal.

De asemenea, si la nivelul constructorilor lupta de mentine incordata, Ferrari fiind la doar un punct in spatele celor de la Renault.

Inainte MP de la Monza avansam patru scenarii posibile, care se mentin si inaintea disputarii ultimelor doua etape din actualul sezon. Fie Alonso castiga titlul, fie Schumacher se va clasa primul la sfarsitul curselor de la Suzuka si Interlagos, care au mai ramas de disputat. Fie echipa franceza, fie italienii de la Ferrari. Nici varianta cu un castigator in clasamentul pilotilor si cu altul la constructori nu este de neglijat. Ultima optiune i-ar putea gasi pe piloti si pe constructori impreuna.

Ce spune regulametul FIA

Regulamentul FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) prezinta criteriile in functie de care este desemnat castigatorul Campionatului Mondial de Formula 1, in ipoteza in care doi sau mai multi piloti, in cazul de fata Schumacher si Alonso, au la finalul sezonului acelasi punctaj in clasamentul general.

Conform regulamentului FIA, daca doi dau mai multi constructori/piloti termina sezonul cu acelasi numar de puncte, pozitia superioara (in ambele cazuri) in clasament va fi acordata dupa cum urmeaza:

- pilotului/constructorului care detine cele mai multe locuri intai;
- daca numarul de locuri intai este egal, castigatorul va fi desemnat pilotul/constructorul care a obtinut mai multe locuri doi;
- daca egalitatea se pastreaza si de aceeasta data, FIA ia in calcul pilotul/constructorul care s-a clasat de cele mai multe ori pe locul al treilea in toate etapele, si asa mai departe.
- in cazul in care nu se ajunge la nici un rezultat dupa aceste trei etape de departajare, FIA va desemna castigatorul dupa criterii personale (regulamentul nu specifica care ar fi acestea).