Transformarea Rapidului intr-un club de nivel european se face cu pasi marunti, dar siguri. George Copos a solicitat in vara evaluarea brandului gruparii pe care o patroneaza, actiune de care s-a ocupat celebra firma "Deloitte&Touche".

xRezultatul analizei de piata i-a fost anuntat lui Copos la mijlocul lunii august si, in scurt timp, acesta va face publica valoarea estimata. Neoficial, se pare ca Rapid reprezinta o afacere cu potential, dar estimata la doar 30 de milioane de euro.

Cine sint "Deloitte&Touche"?

Compania americana "Deloitte" valoreaza, in clipa de fata, 15 miliarde de dolari si ocupa pozitia a doua pe glob intr-un clasament al celor mai mari firme de auditori financiar - contabili, dupa "Pricewaterhouse Coopers". Reprezentanta din Romania face parte dintr-un lant de 16 filiale deschise in Europa de catre "Deloitte&Touche", cartierul general al corporatiei fiind in Manhattan, New York. Din cite se pare, americanii vor evalua si brandul FC Dinamo, actiune pe care presedintele Nicolae Badea intentioneaza sa o finalizeze cit de curind.

Citeste si:

Cum s-a realizat evaluarea

Calcularea valorii unui brand presupune o munca desfasurata pe durata a cel putin trei luni. Expertii au analizat mai intii valoarea activelor de la FC Rapid, in speta lotul de jucatori si bunurile existente in proprietatea clubului, dupa care s-a trecut la evaluarea de piata a numelui Rapid. Concret, valoarea fotbalistilor antrenati de Razvan Lucescu este de 13 milioane de euro, in timp ce baza din Straulesti este evaluata la 7 milioane de euro, restul de 10 milioane reprezentind un potential venit de pe urma numelui Rapid.

Comparatii

Din punctul de vedere al brandului, Manchester United este exemplul ideal. United mizeaza pe o valoare de piata care depaseste cu putin un miliard de euro. "Cind vorbim despre Manchester, trebuie sa tinem cont de faptul ca are 50 de milioane de fani in intreaga lume, iar potentialul de dezvoltare pe piata din SUA depaseste cu 250% valoarea incasarilor anuale din marketing. Asta spune totul despre puterea brand-ului United", spune Peter Draper, director de marketing la gruparea de pe "Old Trafford". O alta forta a Europei, Real Madrid este evaluata tot la un miliard de euro, insa team-ul spaniol are avantajul unei si mai mari extinderi, numarul simpatizantilor la nivel global depasind, lejer, 100 de milioane. Luis Nueno, profesor de economie la Academia de Stiinte Economice a Madridului a facut, in vara acestui an, o declaratie socanta referitoare la puterea brandului Real Madrid: "PIB-ul unei tari vizitate de Real creste direct proportional cu numarul de zile petrecute acolo de galactici".