Prima linie a grilei de start a Marelui Premiu de la Magny Cours - colorata in rosu, cu Michael Schumacher si Felipe Massa in prim plan - nu a fost un simplu foc de paie, ci a insemnat reintoarcerea cuplului Ferrari-Bridgestone, pe care doar Fernando Alonso a incercat sa il desparta printr-o cursa de atac. Insa desi eforturile spaniolului au fost sustinute, la final am asistat la a 88-a victorie a carierei lui Michael Schumacher, redevenit suveran in fata a 84.000 de spectatori prezenti la cursa franceza.

Inca de la start, Alonso a incercat sa ridice temperatura la Magny Cours (care deja se situa la 54 de grade la nivelul pistei) printr-o tentativa de depasire in fata lui Massa. Brazilianul a reusit insa sa isi salveze locul. Cursa a continuat cu un Schumacher stapan pe situatie, ajutat de colegul sau care ii permitea sa se distanteze usor de Alonso. Acesta a fost filmul cursei pana la prima oprire la boxe, care a avut loc in tururile 17-18.

In Marele Premiu al Frantei nu a fost prea mult loc de depasiri. Daca nu ar fi existat boxele, pozitiile ar fi ramas aceleasi. Doar Raikkonen a reusit sa ridice adrenalina printr-o tentativa reusita de dublare a lui Trulli, trecand pe pozitia a patra in turul 26.

Alonso - agresiv ca de obicei - a reusit la final sa il salte pe Felipe Massa gratie unei schimbari de ultim moment in strategia de cursa (spaniolul a oprit doar de doua ori la boxe, nu de trei, cum era prevazut initial). Astfel, pilotul Renault a reusit sa se intercaleze la final intre cele doua masini Ferrari care, prin alegerea unor pneuri soft Bridgestone, au dominat Michelin-urile dure ale concurentei.

Citeste si:

Chiar daca monoposturile Toyota au confirmat performantele din calificari, abandonul lui Trulli fiind compensat de locul al patrulea obtinut de Ralf Schumacher. Ba mai mult, mezinul familiei Schumacher putea ocupa un loc mai bun la final daca nu ar fi avut probleme la una dintre realimentari, fiind nevoit sa stea 10 secunde in plus din cauza unei roti care le-a creat batai de cap mecanicilor echipei.

In ceea ce priveste monoposturile McLaren, strategia de cursa - una foarte dificil de inteles - nu i-a permis lui Raikkonen mai mult decat un loc cinci, in timp ce coechipierul sau, Pedro De La Rosa, si-a adjudecat doua puncte prin locul sapte ocupat in prima sa cursa in acest sezon. O prestatie anonima pentru Fisichella, care a terminat pe a sasea pozitie, in timp ce Heidfeld a reusit sa termine pe ultimul loc in puncte.

In clasament, Ferrari revine si se afla cum la 21 de puncte de Renault, Schumacher recuperand incet dar sigur din diferenta care il separa de Fernando Alonso. Germanul se afla acum la 17 puncte in urma campionului mondial en-titre.