Cupa Mondiala de fotbal, combinata cu vremea insorita si cu un marketing de exceptie vor duce la un boom economic impresionant, chiar si industriile oarecum minore, cum este cea a suvenirurilor, putind fi considerate semnificative chiar si pentru PIB-ul Germaniei. "Tot ceea ce este legat de fotbal se vinde ca piinea calda. Oamenii platesc fara sa cricneasca pentru orice obiect care are vreo legatura sau vreun insemn al CM, statisticile relevind ca astfel de articole au fost vindute cel putin cite trei pentru fiecare dintre cele 82 de milioane de locuitori ai Germaniei", apreciaza Rolf Pangels, director al Asociatiei germane a micilor vinzatori de suveniruri.

Surprinzator pentru unii, vinzarile au cunoscut un curs crescator in faza a doua a competitiei. Surprinzator, dar explicabil prin faptul ca, meciurile fiind mai putine,, oamenii au mai mult timp pentru cumparaturi. Apoi, apreciaza analistii economici, vremea splendida, fara precipitatii, a contribuit din plin la succesul comercial al CM 2006. Timpul frumos i-a facut pe oameni sa iasa din case si primul lucru pe care l-au facut a fost sa ceara o bere. Iar berea germana, constata cu satisfactie producatorul Radeberger, va depasi orice record inregistrat vreodata, urmind sa treaca de noua miliarde de euro anul acesta, precedenta performanta anuala fiind de 8,4 miliarde de euro.