Desfasurarea celui mai important eveniment sportiv al anului, Campionatul Mondial de fotbal, a declansat o adevarata isterie nu doar in rindul fanilor balonului rotund, dar si in rindul statisticienilor si al operatorilor de sondaje. Preocuparea sociologilor pentru a vedea interesul pe care competitia sportiva din Germania l-a stirnit publicului a fost rasplatita de cel mai mare sondaj din istoria fotbalului.

Adresata managerilor virtuali ai acestui sport care compun cea mai vasta comunitate fotbalistica, cea a utilizatorilor de Hattrick, campania "Global Football Monitor" s-a derulat timp de doua saptamini, inainte de fluierul de inceput al intrecerii. Din cei peste 850.000 de utilizatori ai programului managerial online, peste 196.000 de persoane si-au exprimat parerile si impresiile referitoare la Mondialul german, datele fiind prelucrate si interpretate de catre firma suedeza din Diamant AB.

Si americanii uita de familie

Citeste si:

Chiar daca echipa lor nu este marea favorita a Mondialelor, cei mai dedicati suporteri ai intrecerii sint englezii, care traiesc mult mai intens competitia decit cei din tara organizatoare. Astfel, reprezentantii Albionului prefera ca de-a lungul celor patru saptamini sa-si petreaca timpul in fata televizorului, ceea ce constituie si prioritatea lor numarul unu, in dauna familiei si a serviciului. Ei conduc detasat cu 43% in topul celor care vor uita de obligatiile familiale, urmati de 40% dintre norvegieni si 39% dintre suedezi, in timp ce doar 13% dintre francezi se arata dispusi sa renunte la timpul petrecut cu cei dragi. Inclusiv americanii, recunoscuti pentru cultul familiei, isi tradeaza in proportie de 26% traditia pentru balonul rotund.

Nici serviciul sau scoala nu pot face concurenta fotbalului in sufletul englezilor, 50% dintre acestia au recunoscut ca tot interesul lor se va indrepta spre Mondial, secondati de 49% dintre polonezi si 46% dintre argentineni, la polul opus aflindu-se danezii, cu 24%, si lusitanii, cu 18%.