Cea de-a unsprezecea cursa din actualul sezon de Formula 1 se va disputa pe circuitul de la Silverstone, in Marea Britanie. Favoritii sunt Alonso si Michael Schumacher, dar oricand dificilul circuit poate furniza surprize

Cei aproximativ 90.000 de fani care vor asista la cursa asteapta un spectacol care sa onoreze traditia circuitului. Primul Mare Premiu al Marii Britanii a avut loc in 1948, iar cursa s-a desfasurat pe o pista care era de fapt, un aeroport. Intrecerea din acel an era programata sa fie singulara, datorita problemelor cu pista. Giuseppe Farina a castigat prima cursa care a contat in Campionatul Mondial de Formula 1, cea din anul 1950, pentru Alfa Romeo.

In 1973 Jody Scheckter a derapat in virajul Woodcote, dupa ce a facut la dreapta inaintea liniei drepte din fata boxelor si a provocat astfel accidentarea in lant a mai multor masini. Ca urmare a acestui incident circuitul a suferit prima modificare in 25 de ani. A fost adaugata o sicana in acel loc pentru cursa din 1975.

Pe acest circuit cei de la Williams au castigat pentru prima data in anul 1979, prin Clay Ragazzoni.
In 1987 sicana de la Woodcote a fost inlocuita de un complex de viraje si tot in acest an Nigel Mansell si-a invins coechipierul, Nelson Piquet in una dintre cele mai frumoase curse de pe acest circuit.
Pista a fost reconstruita in 1991, inca o refacere majora avand loc in 1994.

Scurt istoric

Fanii britanici au admirat victoria lui Damon Hill din anul 1994, dar si de cea a lui Johnny Herbert pentru Bentton din 1995.

Pilotul echipei Williams, Jacques Villeneuve, a castigat atat in 1999, cat si in 1997, in timp ce Michael Schumacher a castigat cursa controversata din 98 cand pilotul echipei Ferrari a trecut linia de sosire pe linia boxelor.

In 1999 neamtul a suferit aici un accident in primul tur de pista in urma caruia a tras pe dreapta pana la penultima cursa a sezonului, din cauza unui picior. Multi dintre fani spun ca acest accident l-a costat titlul in anul 1999.

Refacut complet, germanul a revenit in 2000 hotarat sa nu fie influentat de incidentul intamplat cu un an in urma si sa castige. N-a reusit acest lucru, insa tot a urcat pe podium, chiar daca pe ultima treapta. David Coulthard si Mika Hakkinen au terminat in fata lui.
Sub amenintarea continua de renuntare la acest circuit din cauza traficului nebunesc din week-end-ul cursei, in etapa 2001 a fost castigata de Hakkinen, iar Michael Schumacher a fost din nou pe prima treapta a podiumului in 2002.

Pilotul echipei Ferrari, Rubens Barrichello, a inhatat victoria in 2003, cursa care a fost aruncata in haos din cauza unui protestatar imbracat in kilt, dupa ce acesta a intrat pe circuit in fata masinilor care treceau pe langa el cu 200 km/h. Columbianul Juan Pablo Montoya a fost al doilea pentru Williams, la 5,4 secunde, iar Kimi Raikkonen al treilea.

Villeneuve il ataca pe Schumi

Jacques Villeneuve nu uita incidentul de la Monaco si il acuza pe Michael Schumacher de neprofesionalism.
"Cateodata vezi ca oamenii fac niste lucruri pe care chiar nu le poti explica. De cele mai multe ori, atunci cand vezi ca ai gresit si ca nu mai este nici o indoiala asupra acestui fapt, trebuie sa admiti ca esti un idiot. Trebuie sa spui ca nu vei mai face la fel pe viitor si ca viata merge mai departe.

In schimb, daca incerci sa ii convingi pe ceilalti ca nu ai facut-o intentionat, asta nu te face decat sa arati ca un golan". Acesta a mai precizat referitor la cursa de la Silverstone ca "daca Schumacher nu este in stare sa se obisnuiasca cu aceasta cursa, mai bine se retrage. Haideti sa fim seriosi. Circuitul este periculos, dar asta face tot spectacolul cursei", referitor la masurile sporite pe care germanul le-a solicitat pentru siguranta pilotilor.

Castigatorii anteriori:

- 2005: J. P. Montoya (Williams)
- 2004: M. Schumacher (Ferrari)
- 2003: R. Barrichello (Ferrari)
- 2002: M. Schumacher (Ferrari)
- 2001: M. Hakkinen (McLaren)
- 2000: D. Coulthard (McLaren)
- 1999: D. Coulthard (McLaren)
- 1998: M. Schumacher (Ferrari)
- 1997: J. Villeneuve (Williams)
- 1996: J. Villeneuve (Williams)
- 1995: J. Herbert (Benetton)
- 1994 : D. Hill (Williams)
- 1993 : A. Prost (Williams)
- 1992: N. Mansell (Williams)
- 1991: N. Mansell (Williams)
- 1990 : A. Prost (Ferrari)
- 1989 : A. Prost (McLaren)
- 1988 : A. Senna (McLaren)


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.