Industria mobilei de lux reprezinta un domeniu in care investitiile in tehnologie, in resurse umane, in cercetare, dar mai ales in stimularea spiritului creativ si inovativ reprezinta un element esential de dezvoltare. Piata romaneasca de profil s-a pliat pe modelele occidentale si a inceput sa investeasca masiv in oameni, pentru ca, in lipsa acestei sustineri, afacerea risca sa nu mai tina pasul cu tendintele internationale.

Pentru actualii retaileri de mobilier de lux care activeaza pe piata romaneasca, investitiile in performanta incep sa devina o necesitate. Viitorul businessurilor este strans legat de dezvoltarea unor branduri proprii, ceea ce presupune insa investitii foarte mari in partea de creatie si inovatie. Fara dezvoltarea unor produse proprii pe care sa incerce sa le impuna atat pe piata romaneasca, cat si pe cea internationala, viitorul acestor companii este destul de nesigur, in contextul in care marii producatori occidentali pot intra oricand pe piata romaneasca. Sumele investite de fiecare companie care activeaza pe piata romaneasca in aceasta industrie nu depasesc in acest moment cateva sute de mii de euro pe an, insa veniturile pe care le poate aduce in timp sunt de ordinul milioanelor de euro.

De exemplu, doar pentru o singura piesa de mobilier creata de un designer in care o companie a investit cateva mii de euro poate fi vanduta unui mare producator de mobila occidental si cu cateva milioane de euro. Sa iti fidelizezi angajatii, sa ii motivezi, sa le creezi conditii propice pentru a-si da frau liber creativitatii si inventivitatii, acestea sunt principalele coordonate dupa care actioneaza o companie, care doreste sa se mentina in varf. "Oamenii intr-o companie reprezinta totul, ei sunt miezul, forta", este de parere Camelia sucu, manager general al companiei Class, un actor important pe segmentul mobilierului de lux si parte a grupului Mobexpert.