Cel mai mare eveniment sportiv al anului, Campionatul Mondial de fotbal din Germania, va oferi, pe linga spectacolul asigurat in teren de magicienii mingii, un alt spectacol, al brandurilor, care se anunta de pe acum unul extrem de disputat, inclusiv in Romania, tara care si-a lasat vedetele sa doarma-n ghete si la acest turneu final. Asteptat cu nerabdare de iubitorii fotbalului, Mondialul german constituie insa un punct maxim de interes pentru firmele in cautare de publicitate, pentru care asocierea cu aceasta competitie le poate aduce un surplus serios de imagine.

Cistigatorul cistigat

Obiceiul instituit in tarile unde vedetele fotbalului isi iau in serios rolul de modele pentru societatea in care traiesc, participind la actiuni cu scopuri caritabile, vizitind camine de batrini si de copii, este speculat contracost in spatiul mioritic. Imaginea cultivata de vedete, care devin mai accesibile, coroborata cu promovarea anumitor produse reprezinta una dintre cele mai eficiente metode prin care sportivul cistiga la capitolul imagine, dind statutului de vedeta conotatii noi.

Citeste si:

"O campanie poate aduce unui star intre unu si cinci milioane de dolari. Uneori, sumele cistigate de vedete in reclame sint mai mari decit cele cistigate din filme, muzica sau sport. Sumele de bani pe care le obtin vedetele de la noi nu se compara, fireste, cu ce se obtine in tarile vestice pentru campanii similare, dar sint in crestere. Vedetele de prima mina pot cistiga citeva zeci de mii de euro pentru o campanie", spune Diana Capatina, Senior Copywriter Re:ply.

Legat de un contract consistent, sportivul si firma al carei produs il reprezinta, "jucind" ca o adevarata echipa, incearca sa dea lovitura, fiind greu de stabilit care dintre cele doua parti este mai avantajata. "Pentru un brand, a beneficia de susti-nerea unei celebritati este una dintre cele mai rapide si eficiente metode de a capata stralucire, credibilitate si de a deveni dezirabil in ochii unui numar mare de oameni. Alegerea unei celebritati potrivite poate crea o legatura emotionala imediata intre public si brand, ceea ce se reflecta in cresterea rapida a vinzarilor. Starul devine astfel cel mai important membru al echipei de vinzari, deschizind usi aproape indecent de repede", a completat aceasta.