"Duelul" dintre doi asi intre pilotii lumii pe patru roti - Michael Schumacher si Fernando Alonso, a marcat un moment nou, poate cel mai spectaculos de pana acum. Adica, acasa la spaniol, in fata navalnicului public iberic. Castigat de Fernando Alonso... Se stie ca anterior, la Imola si Nurburgring, Schumi reusise sa se impuna, fie pornit din spatele adversarului sau, fie aflandu-se in fata acestuia.

Exista insa parerea cum ca pilotul german ar fi fost oarecum favorizat de eleronul din spate, care i-ar fi ingaduit sa obtina - la conditii egale de consum de benzina si de uzura a pneurilor - un anumit plus, pe liniile drepte. Suspiciuni pe care oficialii FIA nu le-au luat in consideratie. Vroiau ca, mai intai, sa analizeze cazul, sa se bazeze pe probe. Dar, ceea ce era clar pentru toata lumea e ca Alonso si Schumi sunt despartiti de foarte putine secunde, totodata au acelasi numar la opriri la boxe.

Ca sa schimbe datele in favoarea sa, pilotul spaniol avea nevoie de o partidura si un scenariu nou. Acesta avea sa se produca tocmai acolo unde Alonso si-a dorit: la Marele premiu al Spaniei. Beneficiind de un start ca la carte, totodata folosind si o strategie bazata pe doua opriri, Alonso a realizat un veritabil galop de sanatate. Intr-adevar, el a plecat ca din tun, reusind sa se distanteze la peste 13 secunde (!) pana la prima oprire. Iar din acel moment, cursa a fost a lui, gestionandu-si cu lejeritate avantajul. Si aceasta chiar si in situatia in care Schumi a stat pe pista 5-6 tururi in plus, timp in care a fortat la limita. Sigur, prestatia lui Alonso a fost pentru multi o mare surpriza, in raport cu evolutia sa doar cu o saptamana in urma, la Nurburgring.

Citeste si:

Acum Schumi nu a putut face mai nimic in fata adversarului sau spaniol, fiind nevoit sa se consoleze cu pozitia secunda. Si aceasta pentru ca ritmul impus de Alonso "de-a dreptul disperat", cum aveau sa consemneze unii gazetari, fiind imposibil de contracarat de pilotul de la Ferrari. Si o alta subliniere foarte sugestiva a gazetarilor: "cauciucurile Michelin au fost mai performante decat cele Bridgestone". Primele folosite de Alonso, celelalte de Schumi... Nu e mai putin adevarat ca pilotul german a contat pe un nou succes, anticipand o eroare a spaniolului cat de mica. Totusi, campionul lumii en titre, in pofida tineretii sale, a avut suficienta stapanire de sine pentru a nu da cu piciorul sansei de care a beneficiat, in calitate de lider.

O calitate pe care a probat-o cu succes, castigand in Catalunya, pentru prima oara in cariera sa. Victoria lui Fernando Alonso sporeste diferenta fata de Michael Schumacher la 15 puncte. Pe podium a mai urcat Giancarlo Fisichella, care a avut la un moment dat sansa de a incheia el pe pozitia secunda. Ce l-a impiedicat? Iesirea din decor. Oricum, italianul a incheiat inaintea brazilianului Felipe Massa, ajuns insa in careul de asi si mai ales a imprevizibilului finlandez Kimi Reikkonen, clasat pe pozitia a 5-a. Alte celebritati? Barrichello pe 7, Villeneuve pe 12, Couthard pe 14, iar Montoya tocmai pe 21! Dar, vine cursa de la Monte Carlo, pe 28 mai, si unele seisme in clasament sunt foarte posibile.

Oricum, succesul lui Fernando Alonso la Marele Premiu al Spaniei ar putea sa-i aduca si "Oscarul sportului", premiu anual care urmeaza sa fie decernat marti, 22 mai, la Barcelona. Alaturi de Fernando Alonso mai candideaza Lance Armstrong - ciclism, Roger Federer - tenis, Ronaldinho - fotbal, Valentino Rossi - motociclism si Tiger Woods - golf.