"Etapa din Australia a fost un pic nebuna. In anumite momente, chiar nu intelegeam ce se intimpla in spatele meu... Aveam avans de 20 de secunde fata de ceilalti, iar apoi acesta disparea din cauza safety-car-ului, care intra pe pista. Cred ca a intrat de trei-patru ori", a spus Fernando Alonso, cistigatorul de la Melbourne, care recunoaste insa ca victoria din Grand Prix-ul de la Antipozi a fost una dintre cele mai facile ale carierei sale. O multime de incidente au insotit cursa inca dinainte de start, cind a fost nevoie de doua tururi de incalzire, Montoya derapind inainte de a-si lua locul pe grila de start.

Ferrari s-a facut praf

Imediat dupa start, Trulli (Toyota) s-a ciocnit cu Coulthard (Red Bull) si a abandonat, iar Massa (Ferrari) s-a acrosat cu Klien (Red Bull) si s-a izbit de un zid, nu inainte de a-l forta si pe Nico Rosberg (Williams) sa abandoneze, dupa ce i-a lovit masina. In total, pe Albert Park s-au consemnat zece abandonuri, cea mai mare dezamagire fiind Ferrari. Nici una dintre masini nu a reusit sa termine cursa, dar de vina au fost pilotii, si nu renuntarea la eleroanele care incalcau regulamentul.

O greseala la fel de evidenta ca a lui Massa a facut Michael Schumacher, in turul 32 (din 57), el distrugindu-si masina dupa ce a intrat prea larg intr-un viraj. O greseala asemanatoare avea sa faca, 14 tururi mai tirziu, in aceeasi curba, Juan Pablo Montoya, columbianul ale carui greseli i-au adus in pragul disperarii pe sefii de la McLaren.


Button - eternul invins

Citeste si:

Raikkonen, cealalta "sageata argintie", nu l-a scapat din ochi pe Alonso, dar nici nu a reusit sa il intreaca, iar Jenson Button, plecat din pole-position, era sa termine cursa pe locul 5, dar motorul i-a luat foc cu citiva metri inainte de linia de sosire. Oricum, britanicul ramine cu 104 mari premii alergate si nici o victorie, urmatoarele sperante punindu-le in cursa de la Imola, urmatoarea etapa a F1, programata pe 23 aprilie, in San Marino.

Un american in puncte

O surpriza o constituie pozitionarea pe locul trei a lui Ralf Schumacher, a carui ultima clasare pe podium data de la finalul sezonului trecut, din Grand Prix-ul Chinei. Revirimentul este deja considerat rod al infuziei puternice de capital facute de Toyota, asa cum fosta Minardi si-a schimbat pretentiile dupa preluarea de catre Red Bull. Mostenitoarea, Toro Rosso, a obtinut deja primul punct, semnat tot de un debutant in Marele Circ, americanul Scott Speed.