Sezonul 2006 marcheaza in Formula 1 debutul unor noi reguli in ceea ce priveste motoarele. Dupa unsprezece ani in care s-au folosit propulsoare V10 de 3 litri, acum sunt obligatorii V8-uri cu o capacitate cilindrica de 2,4 litri. Aceasta este cea de a treia schimbare majora pentru fabricantii de motoare din Formula 1 in ultimii trei ani. In 2004, fiecarui pilot i-a fost permis sa foloseasca numai un singur motor pe week-end-ul de cursa, iar anul trecut un motor trebuia folosit pentru doua week-enduri de curse consecutive.

Noul McLaren Mercedes MP4-21 este propulsat de motorul Mercedes-Benz FO 108S. Acesta a fost proiectat si construit de la zero. Noile reguli privitoare la motoare impun constructorilor restrictii mai drastice decat inainte. Sunt obligatorii: unghiul de 90 de grade dintre cilindri si folosirea a maximum doua supape pentru admisie si doua pentru evacuare (pana acum regulile precizau numai numarul maxim de cilindri si o limita maxima de cinci supape); masa minima a motorului trebuie sa fie de 95 kg; cursa maxima a cilindrului trebuie sa fie de 98 milimetri; a fost specificata pozitia exacta a centrului de greutate al motorului. Aliajele folosite la fabricarea componentelor motorului sunt de asemenea definite exact.

Cea mai dificila problema pe care o au de rezolvat inginerii este cea a vibratiilor care sunt complet diferite fata de cele ale unui motor V10.

Realizarea noului motor a inceput in toamna anului 2004, cand o echipa de ingineri a schitat primele planuri. Partea de proiectare a inceput la sfarsitul lunii decembrie 2004 si s-a incheiat in primavara lui 2005; o perioada in care inginerii au construit modele cu un singur cilindru pentru a testa pistoanele si alte componente.

Debutul motorului V8 Mercedes-Benz a avut loc la trei luni dupa prima incercare pe bancul de probe. Din acea zi, motorul a fost supus la cateva mii de kilometri de test.Motorul V8 a avut o importanta deosebita in designul final al monopostului Mercedes MP4-21 pentru sezonul 2006. V8-ul este mai mic si are nevoie de mai putin aer decat V10. De aceea au fost operate modificari importante in materie de aerodinamica masinii, incepand cu acest an.

Norbert Haug, Vice Presedinte Mercedes-Benz Motorsport: "Sezonul de Formula 1 din 2006 ofera mai multe provocari decat cel de anul trecut. Regulile privind motoarele au fost schimbate fundamental. Noile limitari, precum si motoarele mai mici au creat si o noua aerodinamica si au insemnat in final o iarna mai aglomerata decat de obicei pentru tehnicieni. Regulile in ceea ce priveste motoarele cer existenta a opt cilindri in loc de zece si o capacitate de 2,4 litri in loc de 3, deci totul este nou. Scopul nostru ca echipa este sa fim la fel de competitivi cu MP4-21 cum am fost si cu MP4-20."

KIMI RÄIKKÖNEN

Masina 3
Nationalitate Finlandeza
Data nasterii 17/10/1979
Locul nasterii Espoo, Finlanda
Stare civila Casatorit cu Jenni
Inaltime 1.75m
Masa 71kg
Rezidenta Elvetia
Muzica favorita Eminem
Hobbiuri Snowboard, jogging, mountain-bike, MotoX, Ice-hockey
Website www.kimiraikkonen.com

Statistici in Formula 1

Citeste si:

(dupa sezonul 2005)
Debut in F1 in 2001 Marele Premiul al Australiei
Mari premii in care a luat startul 87
Puncte castigate in total 281
Victorii totale in Grand Prix 9
Numar total de pole position 8
Primul pole position 2003 in Marele Premiu al Europei
Primul podium 2002 Marele Premiu al Australiei
locul 3
Numar de ture record 16
Prima cursa castigata 2003 Marele Premiu al Malaeziei
Curse terminate 56
Podiumuri 30
Curse terminate in puncte 46
Duble (pole position si locul 1) 3

Istoric in Formula 1

2006 Pilot la McLaren Mercedes.

2005 Echipa McLaren Mercedes: 112 puncte; locul 2 in Clasamentul Pilotilor; locul 1 in Spania, Monaco, Canada, Ungaria, Turcia, Belgia si Japonia; locul doi in Franta, Brazilia si China; locul trei in Bahrain si Marea Britanie.

2004 Echipa McLaren Mercedes: 45 puncte; locul 7 in Clasamentul Pilotilor; locul 1 in Belgia; al doilea in Brazilia si Marea Britanie; al treilea in China.

2003 Echipa McLaren Mercedes: 91 puncte; locul 2 in Clasamentul Pilotilor; locul 1 in Malaezia; locul doi in Brazilia, San Marino, Austria, Monaco, Ungaria, SUA si Japonia; locul trei in Australia si Marea Britanie.

2002 Echipa McLaren Mercedes: 24 puncte; locul 6 in Clasamentul Pilotilor; locul doi in Franta; locul trei in Australia, Marele Premiu al Europei la Nürburgring si in Japonia.

2001 Sauber Petronas: noua puncte; locul zece in Clasamentul Pilotilor; locul 4 in Austria si Canada; locul 5 in Marea Britanie; locul 6 in Australia.